Ponad 2600 alertów dotychczas obsłużyło miasto w ramach aplikacji ZgłosTo. Jest to system pozwalający mieszkańcom zgłaszać problemy miejskie. Niestety wielu mieszkańców miasta, a także pracowników urzędu w dalszym ciągu nie wie o takiej możliwości.
– Chciałem zgłosić pewien problem i byłem kilkakrotnie przekierowywany od wydziału do wydziału – mówi nasz radiowy kolega Tomasz Wolski. – Niestety było tak, że przeszedłem przez kilka wydziałów. W tej chwili nie mogę nawet powiedzieć, które to były, ale chodziło o sprawę związaną z dojazdem do jednej z ulic. Okazało się, że wydział znaków drogowych się tym nie zajmuje. Przekierowano mnie gdzieś jeszcze. Moim zadaniem jako mieszkańca Lublina byłoby raczej zostawienie tego problemu w jakiejś placówce, odpowiednie komórce, która się tym zajmuje, po to, żeby nadać tej sprawie dalszy bieg. Powinno to zostać rozdysponowane gdzieś, gdzie powinno trafić.
CZYTAJ: „Tornistry pełne uśmiechów” dla najbiedniejszego kraju świata. Każdy może pomóc
– W 2021 r. uruchomiliśmy Contact Center Urzędu Miasta Lublin – mówi kierownik referatu ds. informacyjnych Urzędu w Biurze Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Lublin Marta Bonar. – To scentralizowany, wielokanałowy element systemu obsługi informacyjnej klientów. Klienci mają również możliwość zgłaszania konsultantom Contact Center alertów dotyczących problemów w przestrzeni publicznej. Klienci mają także możliwość zgłaszać alerty dotyczące problemów w przestrzeni publicznej za pośrednictwem aplikacji dla mieszkańca. Jest ona dostępna pod adresem internetowym zglosto.lublin.eu.
– Gdyby była taka infolinia albo strona internetowa, to urzędniczka czy urzędnik, z którymi rozmawiałem, powinni mi taką drogę wskazać – mówi Tomasz Wolski. – Tymczasem żadne z nich tego nie zaproponowało, powiedzieli tylko, żeby zadzwonić do innego wydziału w urzędzie. Wertując stronę urzędu miejskiego, nie natknąłem się na taki numer telefonu czy adres – taki uniwersalny, gdzie można załatwić wszystkie sprawy związane z miastem. Może jest za mało rozpropagowany, może jest schowany na stronie. W każdym razie myślę, że to problem – zwykła komunikacyjna rzecz.
– Jeżeli chodzi o alerty dotyczące problemów w przestrzeni publicznej, to od momentu uruchomienia Contact Center Urzędu Miasta Lublin obsłużyliśmy ich już ponad 2600 – informuje Marta Bonar. – Jeżeli chodzi o połączenia telefoniczne, to obsłużyliśmy ich już ponad 67 tysięcy. Jeżeli chodzi o pocztę elektroniczną, to obsłużyliśmy już ponad 3600 wiadomości e-mail.
– Po kilku telefonach ostatecznie odpuściłem – opowiada Tomasz Wolski. – Stwierdziłem, że jest to ponad moje siły. Wykonałem 3-4 telefony, które nie przyniosły skutku, co spowodowało, że za piątym razem już nie zadzwoniłem. I sprawa nadal jest niezałatwiona.
– Zachęcamy mieszkańców do korzystania z aplikacji dla mieszkańca i samodzielnego zgłaszania tam problemów ze względu na to, że otrzymują później informacje zwrotne dotyczące obsługi tego alertu – mówi Marta Bonar. – Jeżeli chodzi o zgłaszanie alertu dotyczącego problemów w przestrzeni publicznej, to odbywa się to kilkuetapowo, ale to jest bardzo proste i intuicyjne. W pierwszej kolejności klient musi wybrać kategorię i w jej ramach podkategorię zgłaszanego alertu dotyczącego problemu w przestrzeni publicznej.
Zgłaszać miejskie problemy można na stronie zglosto.lublin.eu. Jak informuje miasto, wysłane wnioski po wstępnej analizie trafiają do odpowiednich wydziałów.
InYa / opr. WM
Fot. archiwum