Najwyższa Izba Kontroli uważa, że kancelaria premiera Mateusza Morawieckiego niecelowo i niegospodarnie wydała niemal 7 mln na kampanię w sprawie podwyżki świadczenia – podała w poniedziałek (01.07) „Rzeczpospolita”.
Jak podaje, „Rz” kampania #Rodzina800plus to niejedyna, do której zastrzeżenia ma NIK. Jak wylicza izba, w 2023 roku KPRM zrealizowała łącznie dziesięć kampanii informacyjnych za kwotę 26,4 mln zł. „Kontrolerzy przeanalizowali pięć z nich, wartych 21,5 mln zł. Oprócz #Rodzina800plus nosiły nazwy #Niezakopane, #NoweKonkrety, #RządoweInwestycjeBliskoLudzi2023 i #TyDecydujesz” – informuje „Rz”.
CZYTAJ: Wybory parlamentarne we Francji: narodowcy wygrywają pierwszą turę
Zdaniem NIK w pięciu kampaniach „nie przeprowadzono ewaluacji pod kątem skuteczności i efektywności finansowej wykorzystywanych kanałów komunikacyjnych i instrumentów dotarcia do grup docelowych, co było działaniem nierzetelnym” – informuje dziennik. I zwraca uwagę, że „w dodatku w dwóch z tych kampanii KPRM miała zlecić spoty w stacjach telewizyjnych o znikomej widowni”.
PAP / RL / opr. LisA
Fot. Materiał urzędowy Najwyższej Izby Kontroli, Public domain, via Wikimedia Commons