Pomysły na nowoczesny Lublin prezentują uczestnicy projektu „Uczeń i uczennica przyszłości”. Były to między innymi warsztaty z druku 3D, tworzenia neonów, odwiedzili też studio multimedialne Politechniki Lubelskiej i szkolili się z autoprezentacji.
Wśród zaprezentowanych pomysłów jest m.in. robot kontrolujący ruch samochodowy.
– To bardzo nowoczesny projekt – mówi uczeń Szkoły Podstawowej nr 2, Karol Ponieważ. – Nasz robot będzie pilnował przechodniów. Będzie wyznaczał kiedy jest określony jest czas na przejście, zahamowanie i określany tor ruchu, kiedy trzeba się zatrzymać dla kierowców. Nasz robot będzie miał wiele czujników m.in. ruchu. Będzie sztuczna inteligencja i nowoczesna sygnalizacja.
Celem projektu był rozwój kompetencji oraz umiejętności technicznych uczniów lubelskich szkół podstawowych.
– Chcemy ich przygotować na wyzwania współczesnego rynku pracy, aby w tę dorosłość weszli przygotowani i niepełni obaw – mówi zastępca prezydenta miasta Lublin Beata Stepaniuk-Kuśmierzak. – Stąd takie projekty jak „Uczeń i uczennica przyszłości”, które wzbogacają wiedzę techniczna, ale nie tylko. To jest też kwestia autoprezentacji tego, żeby być pewnym siebie i żeby w tę przyszłość i teraźniejszość wkraczać z optymistycznym nastawieniem.
Dziś (06.06) zostaną także wyłonione najlepsze prace w ramach konkurs „Lublin – moje miasto przyszłości”. Gala podsumowująca projekt trwa w Szkole Podstawowej nr 58 przy ulicy Berylowej w Lublinie.
InYa / opr. AKos
Fot. Piotr Michalski