39 autobusów elektrycznych Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie zostało wyposażonych w system wczesnego wykrywania zagrożeń pożarowych baterii trakcyjnych.
CZYTAJ: Przegubowe autobusy elektryczne już na ulicach Lublina
– Takie zabezpieczenia zamontowaliśmy już na 77 pojazdach: 37 trolejbusach i 40 autobusach elektrycznych – mówi rzecznik prasowy MPK Lublin, Weronika Opasiak. – Zasadą działania systemu jest pomiar temperatury pakietów baterii trakcyjnych w pojazdach stojących na terenie zajezdni. System ma alarmować i powiadamiać dyspozytorów oraz mistrzów natychmiast po wykryciu przekroczenia zapisanych w systemie wartości granicznych temperatur. Pomysł wyposażenia pojazdów we wspomniany system pojawił się po pożarze jednego z trolejbusów marki Ursus w listopadzie 2021 r. Wówczas zapaliła się bateria trakcyjna na dachu pojazdu. Do pożaru doszło nocą, kiedy trolejbus nie był podłączony do sieci.
Straty sięgnęły wówczas 500 tysięcy złotych.
CZYTAJ: Lublin stawia na środowisko. Kolejny taki autobus na ulicach miasta [ZDJĘCIA]
MPK planuje wyposażyć w takie systemy wszystkie trolejbusy i autobusy elektryczne wchodzące w skład taboru.
FiKar / opr. ToMa
Fot. archiwum