Media w streamingu, automatyzacja, nowoczesne technologie radiowe czy bezpieczeństwo danych w kontekście współczesnych zagrożeń – to były główne tematy Konferencji „Nowe media w radiofonii” i XXX Seminarium Reklamy Radiowej w Kazimierzu Dolnym. Spotkali się tu przedstawiciele regionalnych i publicznych rozgłośni radiowych z całej Polski.
– Kiedy zaczął się szerokopasmowy dostęp do Internetu, pojawiła się możliwość dostarczania dużo większej ilości informacji, to zmieniło wszystko – mówi specjalista do spraw planowania sieci rozwoju usług, Piotr Guziewicz. – W związku z tym, że Internet stał się tak powszechny, pojawiła się coraz większa konkurencja. Stacje radiowe, ale też szeroko pojęte media, konkurują nie tylko i wyłącznie prostym przekazem linearnym, ale muszą konkurować – dzisiaj jest to obowiązkiem – również jeśli chodzi o wzbogacenie przekazu, także o wideo. Myślę, że będzie następowała coraz silniejsza integracja mediów zarówno tych audio, jak i wideo, tak żeby ten przekaz był pełny. Użytkownicy będą oczekiwali różnorodności tego, co dzieje się tu i teraz, we wszelkiej możliwej formie.
Współorganizatorem spotkania było Polskie Radio Lublin.
RyK / opr. WM
Fot. Paweł Pikul