czwartek, 15 maja 2025
°c
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Polskie Radio Lublin
  • WIADOMOŚCI
    • BIAŁA PODLASKA
    • CHEŁM
    • LUBARTÓW
    • LUBLIN
    • PUŁAWY
    • ZAMOŚĆ
    • KRAJ I ŚWIAT
  • W RADIU
    • KULTURA
    • MUZYKA
    • PUBLICYSTYKA
    • REPORTAŻ
    • SPORT
    • POGODA
  • KONCERTY
  • GALERIE
  • PODCASTY
  • TV
  • PATRONATY
    • KALENDARIUM
    • WNIOSEK O PATRONAT
  • AUDYCJE
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • LUDZIE RADIA
    • HISTORIA RADIA
    • STUDIO LUBLIN
    • STUDIO IM. BUDKI SUFLERA
    • NAGRODA IMIENIA BOGUMIŁY NOWICKIEJ
    • REKLAMA
    • REGULAMINY i RODO
    • Polityka Prywatności
    • BIP
    • ARCHIWUM
    • KONTAKT
SŁUCHAJ
Polskie Radio Lublin
  • WIADOMOŚCI
    • BIAŁA PODLASKA
    • CHEŁM
    • LUBARTÓW
    • LUBLIN
    • PUŁAWY
    • ZAMOŚĆ
    • KRAJ I ŚWIAT
  • W RADIU
    • KULTURA
    • MUZYKA
    • PUBLICYSTYKA
    • REPORTAŻ
    • SPORT
    • POGODA
  • KONCERTY
  • GALERIE
  • PODCASTY
  • TV
  • PATRONATY
    • KALENDARIUM
    • WNIOSEK O PATRONAT
  • AUDYCJE
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • LUDZIE RADIA
    • HISTORIA RADIA
    • STUDIO LUBLIN
    • STUDIO IM. BUDKI SUFLERA
    • NAGRODA IMIENIA BOGUMIŁY NOWICKIEJ
    • REKLAMA
    • REGULAMINY i RODO
    • Polityka Prywatności
    • BIP
    • ARCHIWUM
    • KONTAKT
Polskie Radio Lublin
Strona Główna Wiadomości

Gra stworzona przez studio z Lublina nominowana do prestiżowej nagrody

08 maja 2023 / 18:28
A A
327260043 949849982670113 3123744381019675399 n 2023 05 08 183913
Udostępnij na FacebookUdostępnij na TwitterKod QR

Gra „Gloria Victis” stworzona przez niezależne studio Black Eye Games z Lublina otrzymała nominację do Digital Dragons Awards. To najbardziej prestiżowa nagroda w polskiej branży gier, a lubelska gra rywalizuje z takimi tytułami, jak między innymi „Cyberpunk 2077” czy „Dying Light 2”.

– Jeśli chodzi o Black Eye Games to jest fenomen, bo to jest ich pierwsza gra. To tak jakby początkujący filmowiec porwał się na coś tak epickiego, jak trylogia „Gwiezdnych Wojen” – mówi Paweł Typiak, współprowadzący audycję „Gramy na Maxa” w Radiu Freee. – Oni stworzyli MMO, czyli massively multiplayer online RPG. Tutaj mnogość mechanik jest tak ogromna, że trzeba być niesamowitym deweloperem, żeby temu podołać. MMO RPG to gry, gdzie każdy gracz jest swoim oddzielnym bohaterem i spotyka innych bohaterów w świecie gry. Na tym to polega, żeby można było spotkać żywego gracza w świecie wirtualnym – tylko w ten sposób MMO ma prawo bytu. Fakt, że cały czas jest duże zainteresowanie ta grą, oznacza, że jest to dobry produkt. Widać wsparcie deweloperów w tworzeniu tej gry. Cały czas ta gra dostaje nowe zadania, nowe zadania poboczne. Można trochę porównać deweloperów takiej gry do zabawy w Boga, bo oni kreują ten świat i muszą wymyślić, co zrobić, żeby ten świat był ciekawszy, trudniejszy, bardziej zły lub bardziej dobry. To naprawdę niesamowite osiągnięcie, że im się to udało.

CZYTAJ: „To połączenie technologii i sztuki”. W Lublinie rozwija się branża gier komputerowych

– W „Glorii Victis” wchodzimy do świata średniowiecza, wybieramy między trzema nacjami: średniowieczną Europą, Wikingami i czymś z przekroju między Rzymem a Bizancjum – mówi Bartosz Janiak, designer „Glorii Victis”. – Podstawowym celem jest, żeby zebrać jak najlepszy ekwipunek, znaleźć sobie drużynę i przetrwać – zdobywać zamki, rozbudowywać je, walczyć o kolejne lokacje i bogacić się, jak w prawdziwym życiu.

– Tak jak pewnie możemy się domyślać, w grach średniowiecznych walka będzie istotnym elementem – mówi Bartosz Idzikowski, producent w firmie Black Eye Games. – U nas, w przeciwieństwie do większości gier MMO jest to walka oparta na systemie akcji, czyli gracz manualnie wykonuje każdą akcję, którą ma wykonać jego postać, w przeciwieństwie do klasycznego systemu, gdzie klikamy skróty klawiaturowe. U nas każdy atak musi być wykonany przez gracza. Gracz decyduje, z której strony, w jakim czasie – może nie trafić, może się spóźnić, może się okazać, że jego postać nie wykona tego ataku już z pełną siłą, bo jest zmęczona, bo gracz przespał ten właściwy moment. Wyróżnia nas to, że mamy oblężenia i bitwy w otwartym świecie. Mamy symulację prawdziwego, żyjącego świata, w którym w jednym miejscu może się spotkać nawet 300-400 graczy walczących jednocześnie o jedną lokację. To na skalę gier sieciowych jest wynik godny pozazdroszczenia. Jesteśmy z tego naprawdę dumni.

– Z wyzwań przy grze sieciowej jest coś takiego, jak exploit, czyli gracze wykorzystują jakieś słabości w tym, jak jest stworzona gra, na przykład przeskakując z serwera na serwer, żeby zdobyć więcej nagród niż jest to zaplanowane, jakieś podszywanie się pod inne nacje, oskarżenia o szpiegostwo i inne tego typu zabawy – mówi Bartosz Janiak. – Jest mnóstwo takich rzeczy, których nie jesteśmy w stanie przewidzieć. Kombinujący gracz psuje od razu ekonomię, psuje rozgrywkę innym graczom, więc musimy tego cały czas pilnować, zabezpieczać.

CZYTAJ: W lubelskiej uczelni będą tworzyć gry komputerowe. Powstało specjalne laboratorium 

– Część z nas jest bądź była aktywna w środowiskach rekonstrukcji historycznej, czy to okresu grunwaldzkiego czy wczesnego średniowiecza – mówi Bartosz Idzikowski. – Dużo swojej własnej wiedzy włożyliśmy w to, żeby przedstawić to tak wiarygodnie, jak się tylko da. To jest gra komputerowa, musi być przede wszystkim grywalna i przyjemna, ale elementy realistyczne też są ważne. Studiowaliśmy zapiski średniowiecznych mnichów, żeby wydobyć informacje o tym, jak jeszcze w średniowieczu na przykład wytapiano rudy żelaza, jak wyprawiano skóry zwierząt. To są rzeczy, które usieliśmy wygrzebać, ale to też sprawia, że ta gra jest trochę inna niż wszystkie.

– Musimy chcieć być w tym świecie, żeby na chwilę odłożyć sobie świat prawdziwy i zagrać w coś, co pozwoli nam spełniać jakieś ciekawe marzenia albo przezywać niesamowite przygody – mówi Paweł Typiak. – No i przede wszystkim MMO łączy ze sobą ludzi z całego świata, bo każdy z dostępem do Internetu może w tę grę zagrać. Non stop tworzymy społeczność, do której lubimy wracać. To jest świat wirtualny. Stworzenie takiego świata jest naprawdę mega trudne.

„Gloria Victis” rozeszła się w nakładzie ponad pół miliona kopii. Prace nad nią rozpoczęły się zdalnie i bez budżetu.

Informacje na temat gry można znaleźć na stronie gloriavictisgame.com.

CZYTAJ: Stawiają na rozwój kreatywnych studentów. Laboratorium tworzenia gier komputerowych otwarte [ZDJĘCIA]

LilKa/ opr. DySzcz

Fot. Gloria Victis FB

Tagi: komputergloria victisgra komputerowa
REKLAMA

Czytaj także

463215080 1094347249361505 8693622561850418187 n 2024 11 05 102837
Wiadomości

Niezwyczajna pracownia powstała w Puławach [ZDJĘCIA]

5 listopada 2024
child 5976952 1280 2024 04 18 124649
Wiadomości

„Zaprezentowano bardzo wysoki poziom”. Wyróżniono laureatów konkursu „Mistrz komputera”

18 kwietnia 2024
koduj 2024 01 11 103303
Wiadomości

„Koduj z gigantami”: młodzież poszuka pirackich skarbów

11 stycznia 2024
computer 1591018 640 2023 08 01 213530
Wiadomości

Miał być wielki zysk, został kredyt. Sama skontaktowała się z „doradcą”

1 sierpnia 2023
laptop 2023 07 17 204533
Wiadomości

Komputery dla Baobabu. Posłużą nie tylko ukraińskim dzieciom

17 lipca 2023
325129599 493269432932635 8983834994811528769 n 2023 02 04 084819
Wiadomości

Lublin: dzieci i młodzież nauczą się „kodować z Gigantami”

4 lutego 2023
Następna wiadomość
dsc 0487 2023 05 08 184609

"Wszystko musi zostać uzgodnione". Nie ma wiążących decyzji dotyczących połączenia lubelskich instytucji kultury

antena

    81 743 73 83
    informacje@radiolublin.pl



ciekawostki

kra 8715 2025 05 02 173645

Lubelski wynalazek poleci w kosmos. Zabierze go tam polski astronauta

2 maja 2025
birds 7884473 1280 2025 04 30 205555

Ekspert: Ptaki rywalizują o przestrzeń do śpiewu jak o pożywienie

30 kwietnia 2025
ferns 1379020 1280 2025 04 20 191611

Zanieczyszczenie światłem to ogromny problem dla roślin

20 kwietnia 2025
p1060863 2023 02 07 142222 2024 01 04 130942 2025 04 11 163042

Kiedyś taśmy i magnetofony studyjne, teraz nowoczesne konsolety. Dziś Dzień Radia

11 kwietnia 2025

o tym się mówiło

29.04.2025 Iga Movie – o filmowych propozycjach Centrum Kultury

Burmistrz gminy Piaski: Chcemy powalczyć o nowych mieszkańców

Będzie sprawniej i bezpieczniej. Powstaje długo wyczekiwana droga [ZDJĘCIA]

Sąd Rejonowy w Rykach zostanie zlikwidowany? Politycy KO dementują

22.04.2025 Sekrety nauki – nagroda naukowa dla prof. Macieja Molasa

06.05.2025 Iga Movie – o filmie „Pani od polskiego” cz. 2

REKLAMA

Radio Lublin S.A. w likwidacji
ul. Obrońców Pokoju 2
20-030 Lublin
tel. 81 53 64 200
fax 81 532 87 28
e-mail: poczta@radiolublin.pl

Partnerzy
Reklama
Kontakt
BIP
Praca Lublin
Praca IT Poznań

NASZE
CZĘSTOTLIWOŚCI:

102.2 MHz -Lublin
103.1 MHz -Ryki

103.2 MHz -Zamość
100.9 MHz -Chełm

93.1 MHz -Biała Podlaska

© 2025 Wszelkie prawa zastrzeżone. Radio Lublin S.A. w likwidacji

Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • WIADOMOŚCI
    • BIAŁA PODLASKA
    • CHEŁM
    • LUBARTÓW
    • LUBLIN
    • PUŁAWY
    • ZAMOŚĆ
    • KRAJ I ŚWIAT
  • W RADIU
    • KULTURA
    • MUZYKA
    • PUBLICYSTYKA
    • REPORTAŻ
    • SPORT
    • POGODA
  • KONCERTY
  • GALERIE
  • PODCASTY
  • TV
  • PATRONATY
    • KALENDARIUM
    • WNIOSEK O PARTONAT
  • AUDYCJE
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • LUDZIE RADIA
    • HISTORIA RADIA LUBLIN
    • STUDIO LUBLIN
    • STUDIO IM. BUDKI SUFLERA
    • ZWIEDZANIE RADIA
    • NAGRODA IMIENIA BOGUMIŁY NOWICKIEJ
    • REKLAMA
    • REGULAMINY i RODO
    • BIP
    • ARCHIWUM
    • KONTAKT

© 2025 Wszelkie prawa zastrzeżone. Radio Lublin S.A. w likwidacji

Ta witryna wykorzystuje cookie. Kontynuując przeglądanie wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony Polityki prywatności.
Przejdź do treści
Otwórz pasek narzędzi Narzędzia ułatwień

Narzędzia ułatwień

  • Powiększ tekstPowiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • KontrastKontrast
  • NegatywNegatyw
  • Podkreśl linkiPodkreśl linki
  • Czcionka alternatywnaCzcionka alternatywna
  • Resetuj Resetuj