O szkole bez ocen rozmawiali uczestnicy debaty w Centrum Spotkania Kultur w Lublinie.
CZYTAJ: Wjechał w zaparkowany samochód. Gdy przyjechała policja, wciąż wciskał gaz [ZDJĘCIA]
– Proponujemy zamiast standardowych stopni w dzienniku, informacje zwrotne dla ucznia – mówi Jarosław Durszewicz z Fundacji Szkoła bez ocen. – Uczeń ma osiągać cele, które są określone w podstawie programowej i droga do tego celu jest łatwiejsza, kiedy nauczyciel pomaga mu udzielając informacji co zrobił dobrze, w jakim kierunku musi iść dalej.
Podczas spotkania o swoich doświadczeniach mówili nauczyciele, którzy zrezygnowali z wystawiania uczniom ocen.
CZYTAJ: Biała Podlaska: dzień otwarty w Warsztacie Terapii Zajęciowej
– Od dwóch lat prowadzę klasę, w której nie wystawiam ocen, nie korzystamy też z podręczników – mówi nauczycielka ze szkoły podstawowej numer 4 w Łęcznej, Elżbieta Polak. – Zamiast tego mamy samoocenę, mamy informacje zwrotną. Mamy przede wszystkim pracę na celach i kryteriach, które pozwalają uczniowi samemu sprawdzić, w którym miejscu w osiągnięciu tego celu jest.
Debaty w cyklu „Szkoła bez ocen” odbywają się w całej Polsce.
MaK / opr. AKos
Fot. pexels.com