Jest decyzja. W Lubelskiem powstanie kolejny fragment ekspresówki

EAttachments92072622efb0855e9d48da01579105eb9d421f0 xl

Wojewoda lubelski Krzysztof Komorski wydał zezwolenie na budowę ponad 18-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17 od Zamościa do Tomaszowa Lubelskiego – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). W budowie są już trzy odcinki tej trasy o łącznej długości blisko 50 km.

Jak przekazał Łukasz Minkiewicz z lubelskiego oddziału GDDKiA, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla wykonawcy oznacza możliwość rozpoczęcia prac w terenie, po wcześniejszym przekazaniu planu budowy.

CZYTAJ:  Setki milionów na drogę. Ekspresówka w Lubelskiem z dużym unijnym wsparciem [ZDJĘCIA, WIDEO]

– Planujemy, że pierwsze roboty rozpoczną się jeszcze tej zimy, natomiast w pełnym zakresie budowa ruszy wiosną przyszłego roku – stwierdził Minkiewicz.

Nowa trasa o długości 18,5 km powstanie między węzłami Zamość Południe a Tomaszów Lubelski Północ i będzie przebiegać głównie nowym śladem, po wschodniej stronie obecnej drogi krajowej nr 17. W ramach inwestycji wybudowane zostaną m.in. węzeł Tarnawatka na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku Łaszczowa, para Miejsc Obsługi Podróżnych Krynice oraz Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej. Za Tarnawatką trasa będzie przebiegać w korytarzu obecnej DK17 i w okolicach Dąbrowy Tomaszowskiej połączy się z obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego.

Ekspresówka będzie miała dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. W ramach inwestycji powstanie m.in. 11 wiaduktów, pięć mostów z funkcją przejść dla zwierząt, kładka dla pieszych, oświetlenie, odwodnienie drogi i ponad 20 km dodatkowych jezdni do obsługi lokalnego ruchu. Przebudowane zostaną sieci podziemnego uzbrojenia terenu, trasa zostanie także wyposażona w urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Inwestycja jest finansowana z Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Wartość umowy to 822,4 mln zł, a za jej wykonanie odpowiada firma Kolin Insaat.

Decyzja ZRID – uzupełnił Minkiewicz – określa granice terenu przewidzianego pod budowę drogi i umożliwia rozpoczęcie procedury odszkodowawczej za nieruchomości przejmowane na rzecz Skarbu Państwa.

Poinformował, że w budowie są już trzy odcinki drogi ekspresowej S17 o łącznej długości prawie 50 km między Piaskami a Hrebennem. Od wakacji trwają prace na odcinkach Zamość Wschód-Zamość Południe i Tomaszów Lubelski-Hrebenne. Ostatnią częścią S17 będzie blisko dwukilometrowy odcinek do planowanego terminala na granicy z Ukrainą w okolicy Hrebennego.

Minkiewicz podał, że GDDKiA opracowuje dokumentację projektową dla tego fragmentu. W planach jest także budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych na funkcjonującej już obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego.

Droga ekspresowa S17 obecnie łączy już Warszawę z Lublinem, a w przyszłości również z Zamościem i przejściem granicznym z Ukrainą w Hrebennem, co ułatwi także dojazd m.in. do Lwowa. Docelowo S17, od skrzyżowania z S8 pod Warszawą do Hrebennego będzie miała długość ok. 320 km. 

RL / Polska Agencja Prasowa / opr. ToMa 

Fot. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Exit mobile version