Politolog o wyborach: Zaangażowanie kandydatów można rozpatrywać na różnych poziomach

pm debata 130525 007 2025 05 14 223349

Dobiega końca tegoroczna kampania wyborcza. Głosowanie zaplanowano w niedzielę 18 maja, a o fotel prezydenta Polski ubiega się 13 stu kandydatów. 

– To była przede wszystkim bardzo długa kampania wyborcza – mówi politolog z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, dr Wojciech Maguś. – Jest to kampania, którą obserwowaliśmy w zasadzie od listopada 2024 r. To powodowało, że kandydaci starali się w różny sposób ogniskować uwagę mediów, ale także opinii publicznej. Zaangażowanie kandydatów można rozpatrywać na różnych poziomach – zaangażowanie bezpośrednie, organizacja różnych spotkań, ale także wykorzystywanie mediów społecznościowych w budowaniu swojego wizerunku i w dotarciu do pewnej grupy wyborców, która nie korzysta z mediów tradycyjnych.

CZYTAJ: Wizerunki kandydatów na prezydenta w programach informacyjnych. Wstępny raport z badań na UMCS

Ewentualną drugą turę wyborów zaplanowano w niedzielę 1 czerwca. 

MaTo / opr. WM

Fot. Piotr Michalski

Exit mobile version