Inwestycje zmieniają polską kolej. PKP podsumowuje 2024 rok

95884954 257430678742895 7119254248440725504 n 2020 06 14 092555 2021 12 09 115243 750x375 2022 12 02 162327 750x375 2023 02 07 130604 2024 06 21 072223 750x375 2024 12 19 141506

Mijający rok przyniósł spore zmiany na kolei w województwie lubelskim – PKP Polskie Linie Kolejowe podsumowały inwestycje w 2024 roku.

Na odcinku Wólka Okopska – Chełm Wschodni pociągi jeżdżą teraz z prędkością 120 km/h zamiast 80 km/h. Przyspieszyły też – o 30 km/h – pociągi na trasie Szczebrzeszyn – Bełżec.

CZYTAJ: Nowy rozkład PKP Intercity. Będzie wygodniej dla podróżnych

Poprawiło się bezpieczeństwo na dziewięciu przejazdach kolejowych w kilku powiatach, dzięki instalacji nowoczesnych urządzeń za 10 milionów złotych.

Pociągi kursujące między Łukowem a Lublinem zatrzymują się teraz na trzech nowych przystankach. Na przystanku Chełm Miasto zburzono stary peron, a nowy, 300-metrowy, może przyjmować dłuższe składy, np. Intercity.

W Zawadzie między Zamościem a Szczebrzeszynem rozpoczęła się budowa nowoczesnego centrum sterowania ruchem. Od 2026 roku będzie ono zarządzać połączeniami na trzech liniach kolejowych.

CZYTAJ: Prezes PKP: prowadzimy rozmowy na temat nowego połączenia na linii Chełm-Berlin

Natomiast w grudniu podpisano umowę na instalację systemu dynamicznej informacji pasażerskiej na trasie Lublin – Otwock za 65 mln zł. Na stacji w Lublinie pojawi się 60 ekranów, które będą pokazywać pasażerom aktualne informacje o pociągach. Podobne rozwiązanie pojawi się  m.in. w Dęblinie, Nałęczowie i Puławach.

TSpi / opr. WM

Fot. archiwum

Exit mobile version