Droga w Lubelskiem zmieni się w przyspieszoną

droga 1 2024 10 11 095501

– Osiem kilometrów drogi krajowej nr 48 między Dęblinem a Moszczanką będzie rozbudowane i dostosowane do standardu drogi ruchu przyspieszonego – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która ogłosiła przetarg na wykonie tej inwestycji.

CZYTAJ: Podpisano umowę na budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej w Lubelskiem

– Rozpoczęcie prac planujemy w 2025 roku – poinformował w komunikacie rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA Łukasz Minkiewicz. Inwestycja dotyczy dwóch fragmentów drogi krajowej nr 48, między Dęblinem a Moszczanką, o łącznej długości ośmiu kilometrów.

Rozbudowany zostanie odcinek trasy przebiegający w Dęblinie od mostu na Wiśle do wiaduktu nad linią kolejową oraz fragment drogi od wylotu z Dęblina do Moszczanki. Na obu odcinkach trasa będzie dostosowana do parametrów technicznych i standardów drogi klasy GP, tzn. drogi głównej ruchu przyspieszonego. Wzmocniona zostanie też nośność nawierzchni do 11,5 t/oś. Na odcinku przebiegającym przez Dęblin przebudowane zostaną skrzyżowania, a na połączeniu DK48 z ul. Stężycką powstanie rondo.

CZYTAJ: Droga jak malowana. Rozbudowana trasa oficjalnie otwarta [ZDJĘCIA]

Planowana jest też przebudowa przejazdów kolejowych, w tym zlikwidowanie nieczynnego toru. W ramach inwestycji przebudowane też będą zatoki autobusowe, chodniki, zjazdy, sieć wodociągowa i kanalizacyjna. Powstaną nowe, doświetlone przejścia dla pieszych oraz ciągi pieszo-rowerowe. Na odcinku zamiejskim – od Dęblina do Moszczanki – jezdnia będzie poszerzona z siedmiu do dziewięciu metrów.

Jak podaje GDDKiA, na drodze krajowej nr 48 między Dęblinem a Moszczanką jest duże natężeniu ruchu. Trasa biegnie na północny-wschód od Dęblina i za Moszczanką łączy się z drogą ekspresową S17 Warszawa – Lublin.

– Dzięki realizacji tej inwestycji poprawimy bezpieczeństwo kierowców oraz rowerzystów i pieszych. Nowa droga wpłynie także na poprawę komfortu jazdy, poprawi płynność ruchu i przepustowość DK48 – napisano w komunikacie.

GDDKiA nie ujawnia na tym etapie postępowania szacunkowych kosztów inwestycji. Rozbudowa będzie realizowana ze środków budżetu państwa, w systemie tradycyjnym, na podstawie wydanej przez Wojewodę Lubelskiego decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Wyłonienie wykonawcy i rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w przyszłym roku.

RL / PAP / opr. ToMa

Fot. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Exit mobile version