Ponad 9 tysięcy złotych stracił 30-latek, który uwierzył, że jego oszczędności w banku są zagrożone.
Mieszkaniec powiatu biłgorajskiego odebrał telefon, w którym ktoś podawał się za pracownika banku. Usłyszał, że na jego dane złożone są wnioski kredytowe oraz że z jego konta zostało przelanych ponad 3 tysiące złotych. 30-latek za namową fałszywego konsultanta przelał swoje pieniądze na tak zwane „bezpieczne konto”. W efekcie stracił ponad 9 tysięcy złotych.
CZYTAJ: Fałszywa inwestycja, prawdziwe straty. Senior z Lublina oszukany na 150 tys. zł
Policja poszukuje sprawców i kolejny raz apeluje o rozsądek. W przypadku otrzymania takiego telefonu, należy rozłączyć się i samemu zadzwonić do banku celem weryfikacji usłyszanych informacji. Pod żadnym pozorem nie należy także podawać nikomu danych do swojej bankowości internetowej, kodów blik czy dokonywać przelewów, o które proszą nas nieznajomi.
EwKa/ opr. DySzcz
Fot. pixabay.com