02.09.2024 Pogotowie radiowe

cars 3291379 1280 2024 02 14 082800 750x375 2024 09 01 102220

Do Polskiego Radia Lublin regularnie trafiają zgłoszenia od słuchaczy, którzy zostali obciążeni karą w związku z korzystaniem z komercyjnych parkingów, takich np. przez supermarketami czy szpitalami. Nierzadko kara nakładana jest tylko za to, że użytkownik nie pobrał „bezpłatnego” biletu i nie pozostawił go za szybą pojazdu na czas darmowego godzinnego lub dwugodzinnego postoju.

W audycji „Pogotowie radiowe” prezentuję wypowiedzi słuchaczy będących ofiarami takich praktyk, a w dalszej jej części zwracam się z pytaniami do Małgorzaty Cieloch – rzeczniczki prasowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – czy być może sytuacja nie dojrzała do tego, aby zasady działania parkingów płatnych uregulować przepisami (ustawą, rozporządzeniem), które wprowadzałyby pewne bezpieczniki dające klientowi parkingu gwarancję, że nie padnie ofiarą czy to celowego działania, czy nawet pomyłki kontrolera, albo choćby własnej nieuwagi?

Takim bezpiecznikiem mogłaby być na przykład zapisana w prawie zasada, że bilet parkingowy zaczyna działać 5 minut wstecz jego pobraniem. Innym bezpiecznikiem mógłby być wymóg zagrodzenia wjazdu na płatny parking szlabanem (aby było jasne, że jest to parking płatny). Jeszcze innymi bezpiecznikami mogłyby być wymogi postawienia odpowiedniej liczby parkometrów na daną liczbę miejsc płatnych, maksymalnej odległości do parkometru, czy też oznaczenia miejsc płatnych w sposób bardzo wyraźny (jak np. miejsc dla osób z niepełnosprawnościami). Wreszcie jeszcze innym bezpiecznikiem mogłaby być reguła, że klient musi mieć możliwość złożenia i rozpatrzenia reklamacji na miejscu, zamiast być odsyłanym „na infolinię” na drugim końcu Polski. – to tak jak w prawie konsumenckim konsument ma zawsze prawo wniesienia w sklepie na miejscu reklamacji dotyczącej zakupionego towaru.

Do słuchania Polskiego Radia Lublin 2 września 2024 roku od godziny 12:00 do 13:00 zaprasza Dariusz Turecki.

Pod numerem 815-33-11-11 czekam na zgłoszenie kolejnych trudnych dla Państwa spraw, które podejmować będę w kolejne poniedziałki o godzinie 12:00 w „Pogotowiu radiowym”.

Fot. pixabay.com

Exit mobile version