Karton fasonowy czy klapowy – jak rozpoznać, który będzie lepszy dla Twojego produktu?

glowne 3 2024 08 14 101816

Wybierając idealne opakowanie kartonowe dla swojego produktu, stajesz przed decyzją: karton fasonowy czy klapowy? Każdy z nich ma swoje specyficzne cechy, które mogą lepiej odpowiadać różnym potrzebom. Karton fasonowy, często określany jako “premium”, oferuje elegancję i trwałość. Jest stworzony do pakowania produktów wymagających szczególnej prezentacji i ochrony. Z kolei karton klapowy, jest bardzo praktyczny i cenowo przystępny. W tym artykule omówimy różnice między kartonem klapowym I fasonowym oraz podpowiemy, który lepiej wybrać w konkretnych przypadkach.

Karton fasonowy – elegancja i trwałość

Karton fasonowy to rodzaj opakowania, które można określić jako „karton premium”. Chociaż jest powszechnie dostępny, to jego różne formy i udogodnienia, które da się wprowadzić, stawiają te opakowania na wyższej półce niż kartony klapowe. Cechą kartonów fasonowych jest to, że do ich składania nie potrzebna jest taśma klejąca. Jeśli więc zastanawiasz się, jak rozróżnić karton klapowy od fasonowego, to brak taśmy jest właśnie jednym z takich wyznaczników. Kartony fasonowe da się zaprojektować precyzyjnie do kształtu zgodnego z produktem. Jest to doskonały wybór dla produktów, które wymagają eleganckiej prezentacji i dobrego zabezpieczenia.

Kartony fasonowe dostępne są w sklepie Grembox.pl.

Zalety kartonu fasonowego

Po tym, gdy już znamy cechy charakterystyczne kartonów fasonowych, warto podsumować ich zalety. Najbardziej podkreślane cechy opakowań fasonowych to:

Gdzie i do jakich produktów stosuje się kartony fasonowe?

Kartony fasonowe wykorzystuje się w każdej branży. Zdecydowanie się na ich użycie zależy bowiem głównie od intencji firmy. Marki wykorzystują te kartony, na przykład po to, żeby ułatwić klientom otwieranie przesyłek. Innym powodem stosowania kartonów fasonowych, jest przyspieszenie procesu pakowania. Firmy decydują się wtedy na użycie kartonów fasonowych składanych automatycznie, które wymagają jedynie kilku ruchów, by je rozłożyć. Kartony fasonowe służą także do ekspozycji produktów. Są stałym elementem sklepów spożywczych i dyskontów. A jakie produkty najczęściej pakowane są w kartony fasonowe?

Karton klapowy – praktyczność i wszechstronność

Karton klapowy to najbardziej rozpoznawalny rodzaj opakowania tekturowego. Jego cechą charakterystyczną są klapy, które zakleja się za pomocą taśmy klejącej. Opakowania te składają się bardzo szybko i intuicyjnie. Ich forma to prostopadłościany o różnych wymiarach. Karton klapowy to rozwiązanie bardziej praktyczne i ekonomiczne niż karton fasonowy, szczególnie jeśli chodzi o produkcję na większą skalę. Karton klapowy doskonale nadaje się do przechowywania i transportu produktów.

Kartony klapowe kupisz u producenta Grembox.

Zalety kartonu klapowego

Kartony klapowe nie bez powodu są najczęściej wykorzystywanym rodzajem opakowań tekturowych. Jakie cechy sprawiają, że są tak chętnie kupowane?

Gdzie i do jakich produktów stosuje się kartony klapowe?

Kartony klapowe to jedne z najbardziej uniwersalnych opakowań używanych w wielu branżach. Dzięki swojej prostej konstrukcji i ekonomicznemu projektowi, są często wybierane do pakowania różnorodnych produktów. Oto główne zastosowania kartonów klapowych:

Karton klapowy a karton fasonowy – podsumowanie

Wybór między kartonem fasonowym a klapowym zależy od specyfiki produktu, który zamierzasz pakować. Kartony klapowe są uniwersalne i ekonomiczne, idealne do standardowych produktów o regularnych kształtach, takich jak książki czy pudełka. Kartony fasonowe, są lepszym wyborem dla produktów o niestandardowych kształtach lub wymagających dodatkowej ochrony podczas transportu. Analiza kosztów jest także istotna: kartony fasonowe są droższe w produkcji, ale zapewniają lepsze dopasowanie i ochronę. Rozważ uważnie potrzeby i cele, jakie chcesz osiągnąć poprzez opakowanie oraz skonsultuj się z doświadczonym producentem opakowań, który pomoże Ci podjąć właściwą decyzję. Takim producentem jest między innymi Grembox.

Artykuł sponsorowany

Exit mobile version