Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał spółkę LoanMe, między innymi za wprowadzanie konsumentów w błąd. Tomasz Chróstny powiedział, że firma, która nie zwracała konsumentom należnych kosztów i wprowadzała w błąd odnośnie swoich obowiązków w tym zakresie, zapłaci ponad 550 tysięcy złotych.
Prezes UOKiKu powiedział, że jeśli konsument spłaci pożyczkę przed terminem, instytucje finansowe muszą mu zwrócić proporcjonalną część opłat i prowizji. Tymczasem spółka LoanMe odmawiała zwrotu pieniędzy konsumentom, którzy spłacili pożyczkę przed umówionym terminem, jeśli odbyło się to w czasie poprzedzającym wyrok TSUE w tej sprawie.
CZYTAJ: Zabytkowy pałac w Radzyniu Podlaskim wart odwiedzin [ZDJĘCIA]
Tomasz Chróstny dodał, że wątpliwości wzbudził także stosowany przez spółkę mechanizm refinansowania polegający na udzielaniu pożyczek na spłatę wcześniejszego zobowiązania. Zastosowana praktyka prowadziła do generowania coraz większych kosztów po stronie konsumentów.
Decyzja UOKiK-u nie jest prawomocna i przedsiębiorca może się od niej odwołać do sądu.
IAR / RL / opr. WM
Fot. pixabay.com