Jak towarzyszyć dziecku w „odkrywaniu świata”?

pexels mart production 8471859 2024 07 06 225057

Jak pomagać dzieciom w „odkrywaniu świata” i jak im towarzyszyć w przeprowadzaniu podstawowych eksperymentów wspomagających naukę? Wiedzę na ten temat przybliżali w Chełmie eksperci z Centrum Nauki Kopernik. W warsztatach pedagogicznych o mądrym eksperymentowaniu pod hasłem „Odkryjmy to!” uczestniczyli rodzice, nauczyciele i edukatorzy.

CZYTAJ: Fala upałów nad Polską. Synoptycy ostrzegają

– Na dorosłych spoczywa obowiązek mądrego towarzyszenia dzieciom podczas eksperymentowania – mówi Marta Tittenbrun z Centrum Nauki Kopernik. – Skupiamy się na tym, żeby dziecko było w stanie samo doświadczać zjawisk i zachęcać do aktywnego uczestnictwa w zdobywaniu wiedzy. Stawiamy bardziej na to, żeby rozbudzać w dzieciach ich ciekawość i dążenie do tego, aby same tych informacji szukały. To wszystko przy naszym aktywnym wspieraniu, byciu obok, jednak o krok za dzieckiem; tak, żeby za nim podążać, a nie wyręczać.

Chełmska Biblioteka Publiczna, gospodarz warsztatów, otrzymała od Centrum Nauki Kopernik zestawy do rodzinnego eksperymentowania, które zawierają propozycje eksperymentów, materiały niezbędne do ich wykonania oraz wskazówki pedagogiczne ułatwiające rodzicom konstruktywne towarzyszenie dzieciom podczas ich prób odkrywania świata.

MMaj / opr. AKos

Fot. pexels.com

Exit mobile version