Wiemy, kto wybuduje 17-kilometrowy odcinek S17 Piaski – Łopiennik

1460x616 2024 06 24 210926

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała ofertę w przetargu na budowę blisko 17-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17 Piaski-Łopiennik. Ofertę za ok. 810 mln zł złożyły wspólnie dwie firmy.

Lubelski oddział GDDKiA poinformował w poniedziałek, że w ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa o długości 16,6 km. Trasa będzie przebiegać nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na przebudowanym węźle Piaski Wschód, gdzie połączy się z trasą S12 Piaski-Dorohusk.

Inwestycja obejmuje budowę: trzech węzłów drogowych (Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.), drogi do obsługi ruchu lokalnego, obiektów inżynieryjnych, odwodnienia, oświetlenia w obrębie węzłów i systemu zarządzania ruchem. Zamontowane zostaną ekrany akustyczne i zbudowane przejścia dla zwierząt.

CZYTAJ: Drogę wojewódzką nr 833 czeka rozbudowa. Podpisano umowę [ZDJĘCIA]

W przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka wpłynęło 11 ofert. W maju br. lubelski oddział GDDKiA wybrał ofertę firmy Intercor, opiewającą na 695,5 mln zł. Od decyzji odwołali się inni uczestnicy postępowania. Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołania i zobowiązała GDDKiA do ponownej oceny i badania ofert. Tym razem dyrekcja wybrała ofertę konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones za ok. 810 mln zł.

Pozostali oferenci mają 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań. W przypadku braku zastrzeżeń, dokumentacja przetargowa trafi do Urzędu Zamówień Publicznych, gdzie przejdzie standardową kontrolę. Następnie wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia gwarancji należytego wykonania umowy, po czym strony będą mogły zawrzeć kontrakt.

Droga ekspresowa S17 z Piask pod Lublinem do granicy z Ukrainą w Hrebennem będzie liczyć w sumie ok. 125 km. Trwa realizacja trzech odcinków o łącznej długości niespełna 50 km, dla których wykonawcy złożyli w ubiegłym roku wnioski do wojewody o wydanie decyzji ZRID. Chodzi o fragmenty: Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne. Rozpoczęcie budowy planowane jest w tym roku.

W przypadku odcinka Krasnystaw-Izbica GDDKiA ponownie ocenia złożone oferty. Dla odcinka Izbica-Zamość Sitaniec prezes UZP prowadzi obligatoryjną kontrolę przeprowadzonego przetargu.

Fragment ekspresówki między Łopiennikiem a Krasnymstawem uzyskał decyzję środowiskową, natomiast w przypadku odcinka Zamość Sitaniec-Zamość Wschód – procedura jest w toku. Przetargi na realizację obu odcinków GDDKiA planuje ogłosić w przyszłym roku.

PAP / RL / opr. WM

Fot. GDDKiA Lubelskie

Exit mobile version