Lublin: MPK będzie operatorem Strefy Płatnego Parkowania

strefa platnego parkowania fot. miasto lublin 2024 05 09 130334

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie zostanie głównym operatorem Strefy Płatnego Parkowania. Dochody pozyskiwane w ten sposób od kierowców zostaną w mieście – tłumaczą decyzję władze Lublina.

CZYTAJ: MPK Lublin zajmie się Strefą Płatnego Parkowania w Lublinie

Całkowitą odpowiedzialność za strefę płatnego parkowania MPK przejmie od 11 maja.

Poza nowym operatorem zasady korzystania ze Strefy pozostaną bez zmian. Kierowcy nadal będą mogli parkować w trzech podstrefach – A, B i C zgodnie z obowiązującym cennikiem. Ponadto będą też korzystać z dotychczasowej aplikacji do płatności za parkowanie – City Park App, przy czym na przełomie maja i czerwca będzie można skorzystać również z aplikacji SkyCash i mPay.

Wszelkie informacje na temat funkcjonowania strefy płatnego parkowania w Lublinie można już znaleźć na stronie: www.spp.lublin.pl. Do dyspozycji kierowców dostępne jest również biuro przy ul. Lubartowskiej 72A.

CZYTAJ: Lublin: Wieniawska bez parkowania. Będą alternatywne miejsca postojowe

Wszystkie wcześniej zapowiadane nowości, typu e-kontrole, nowe parkomaty, nowe aplikacje do płatności oraz zakup abonamentów parkingowych poprzez e-sklep, wejdą w życie po rozstrzygnięciu przetargu prowadzonego obecnie przez MPK.

8-letnia umowa zakłada, że kontrolę uiszczania opłat za parkowanie w SPP będą prowadzić kontrolerzy (co najmniej 16) oraz sukcesywnie nastąpi wdrażanie e-kontroli z wykorzystaniem systemu skanowania tablic rejestracyjnych. System e-kontroli zostanie wdrożony najpóźniej do 10 listopada. Wówczas przewidziano do kontroli 6 kontrolerów oraz dwa pojazdy, na których zostaną zainstalowane systemy do e-kontroli. Samochody zostaną zakupione przez MPK Lublin w ramach nowego postępowania przetargowego.

CZYTAJ: „Lublinianie lubią parkować w niedozwolonych miejscach”. Straż Miejska podsumowuje

Pojazdy wykorzystywane do e-kontroli zeskanują numery rejestracyjne pojazdów zaparkowanych w SPP, a system zweryfikuje, czy za dany pojazd została wniesiona opłata za postój. Za nieopłacony postój pojazdu w SPP wezwania do wniesienia opłaty dodatkowej będą wysyłane do kierowców pocztą. Podczas kontroli samochodu nastąpi skanowanie tablicy rejestracyjnej, ale powstanie też dokumentacja fotograficzna wraz ze współrzędnymi GPS, dzięki którym dokładnie będzie wiadomo, w jakiej lokalizacji znajdował się weryfikowany samochód.

Lubelskie MPK posiada doświadczenie, jeśli chodzi o zarządzanie SPP. Najpierw w latach 2012-2016 obsługiwało Strefę w konsorcjum ze spółką City Parking Group, a potem do końca marca 2020 r., jako podwykonawca. Od czerwca 2021 r. spółka zarządzała podstrefą D. Umowę z MPK zawarto na 96 miesięcy, czyli do 11 maja 2032 r. Wynagrodzenie za realizację przedmiotu umowy ustalono w wysokości stanowiącej 34% prowizji od wartości przychodów z opłat parkingowych (bilety, aplikacje mobilne oraz abonamenty ogólnodostępne).

W Strefie Płatnego Parkowania dostępnych jest ponad 2,7 tys. miejsc postojowych, a uiszczenie opłaty możliwe jest w 175 parkomatach. Wpływy z SPP za 2023 rok wyniosły ponad 13 mln zł.

MaTo / opr. PrzeG

Fot. Miasto Lublin

Exit mobile version