Zakupy przez Internet stają się coraz popularniejsze. Dotyczy to nie tylko odzieży, butów czy kosmetyków, ale i części czy akcesoriów samochodowych. Nie stanowi to domeny warsztatów czy zapalonych majsterkowiczów amatorów. Bo do auta nie nabywamy przecież jedynie specjalistycznych elementów silnika albo zawieszenia, ale także felgi, akumulatory, opony, oleje silnikowe czy różnorodne akcesoria, takie jak gaśnice czy uchwyty do telefonu. A kupując sami bardziej „specjalistyczną” część i dostarczając ją do warsztatu, możemy czasem zaoszczędzić nawet sporo pieniędzy. Dlaczego właściciele aut i mechanicy powinni zmienić – nieraz wieloletnie – przyzwyczajenia i zacząć kupować online? Powodów jest kilka.
Oszczędność pieniędzy, czasu i stresu
Jeździsz po sklepach motoryzacyjnych w poszukiwaniu potrzebnej części. W pierwszym jej nie ma, w drugim jest koszmarnie droga, w trzecim jest dostępny tańszy zamiennik, ale dopiero za kilka tygodni. Musisz więc jechać tam jeszcze raz, marnując czas i paliwo. A wtedy najpierw stoisz w kolejce do kasy, a później jeszcze w korkach. To rzeczywistość wielu kierowców i właścicieli warsztatów samochodowych. Według badań na zakupy w sklepach stacjonarnych zużywamy średnio 3 godziny tygodniowo, czyli 160 godzin rocznie. To daje 20 dni roboczych. Czyli do 12 miesięcy zajętych przez pracę dochodzi nam niemal cały kolejny, którego nie możemy poświęcić na wypoczynek, rozrywkę, spędzenie czasu z rodziną. Do tego aż 57 procent tego czasu marnujemy na dojazdy. A zakupy przez Internet zajmują parę klików i kilka czy kilkanaście minut. Zwłaszcza jeśli nie przeszukujemy całej sieci, ale korzystamy z usług sprawdzonego, renomowanego sklepu internetowego, oferującego szeroki wybór towarów.
Kupując online, oszczędzamy również pieniądze. I to nie tylko te wlewane do baku, potrzebne na dojazd. Części kupowane przez Internet są tańsze, niekiedy naprawdę znacznie. Portal internetowy ma bowiem niższe koszty własne, czyli wydaje mniej na pracowników, prąd czy lokal niż sklep stacjonarny. Kupowanie w sieci pozwala też nieraz ominąć jednego z pośredników. Umożliwia to obniżenie cen, czyli zakupy odbywają się z korzyścią dla klienta. Ponadto specjalistyczne portale oferują szeroką gamę zamienników, tańszych od oryginalnych części czy akcesoriów. Przykładem takiego sklepu online jest Platforma Części, która jest w stanie zapewnić najniższe ceny wielu części. Platforma ta sama przeszukuje największe hurtownie motoryzacyjne w Polsce i znajduje dla klienta najlepsze ceny.
Oszczędzamy także nerwy. W przypadku zakupów internetowych odpada stres związany ze staniem w korkach, jeżdżeniem od sklepu do sklepu, nerwowym przeszukiwaniem półek dla znalezienia pasującej części. Jest czy jej nie ma i czy na pewno jest odpowiednia, bo zapomniałem zapisać jej numeru? Z pewnością wielu z nas zna takie sytuacje. Kupując online, zawsze możemy to spokojnie sprawdzić, wyszukując w sieci albo po prostu zaglądając do samochodu. Zakupy online pozwalają uniknąć zbędnego stresu, którego w życiu i tak mamy za dużo.
Wybór i dostępność
Ile razy wracaliśmy z niczym ze sklepu, bo okazywało się, że tego, co chcemy kupić, w nim po prostu nie ma i nie wiadomo kiedy będzie? Platformy internetowe pozwalają nam uniknąć takiej sytuacji. W ich przypadku od razu wiemy, czy dana rzecz jest dostępna i kiedy możemy się spodziewać jej otrzymania. Łatwiej w ten sposób znaleźć też unikatowe części do mniej popularnych aut.
Kupowanie części przez Internet daje nam szeroką możliwość wyboru. Dzięki temu możemy przebierać pomiędzy rzeczami wykonanymi przez różnych producentów, by znaleźć najbardziej dla nas odpowiednie i dostępne cenowo. Możemy też zamiast oryginału łatwo odnaleźć jego tańszy zamiennik. Największe możliwości w tym względzie oferują sklepy internetowe dysponujące wyborem asortymentu pochodzącego od szerokiej gamy producentów. Zwłaszcza jeśli posiadają katalog części i wyszukiwarkę umożliwiającą ich łatwy dobór do konkretnego samochodu oraz odnalezienie zamienników na podstawie kodu oryginału, a także znajdowanie najlepszej ceny dla klienta wśród części pochodzących z różnych źródeł.
Takie możliwości, które posiada choćby Platforma Części. Warto dodać, że dzięki swojemu katalogowi dobiera pasujące części po modelu samochodu i silnika. Nie trzeba się więc martwić, czy będą pasować do naszego auta. W ten sam sposób wyszukuje zamienniki części oryginalnych. Jest to rozwiązanie bardzo wygodne i dające pewność podczas zakupów. Na Platformie Części przy każdym produkcie są również informacje, do jakiego samochodu będzie pasować dana część.
Wygoda
Zakupy online zapewniają nam wygodę nie tylko przy samym kupowaniu. Oznaczają one bowiem też, że nabyta przez nas część zostanie dostarczona dokładnie we wskazane przez nas miejsce. Dostawa trafi więc bezpośrednio do drzwi naszego domu, warsztatu czy do wybranego przez nas mechanika. Jest to ważne zwłaszcza w przypadku dużej liczby zamówień albo gdy nasz zakup jest duży, ciężki i niewygodny. Nie musimy już dźwigać ze sklepu kompletu opon, kurier przyniesie je dokładnie tam, gdzie chcemy.
Bezpieczeństwo
Często słyszy się o oszustwach internetowych czy wyłudzaniu za pośrednictwem sieci wrażliwych danych. Jednak wbrew pozorom zakupy online są bezpieczne. Wystarczy po prostu robić je z głową! Dlatego warto korzystać z wyspecjalizowanych rzetelnych platform, a nie niesprawdzonych „wyjątkowych okazji”, które mogą być pułapką. Warto zwracać uwagę na opinie w Internecie, a także tradycję danego sklepu online. Te działające w oparciu o funkcjonujące od lat firmy dają znaczną rękojmię rzetelności. Bowiem ich celem nie jest szybki zysk, a budowanie pozycji na przyszłość. To zaś może gwarantować jedynie zadowolenie klientów osiągane dzięki uczciwości. Jako przykład można podać tu Platformę Części, stworzoną przez firmę, która stacjonarnie sprzedaje części samochodowe od 1990 roku.
Ponadto specjalistyczne portale posiadają mechanizmy zapewniające bezpieczeństwo naszych danych osobowych, informacji dotyczących kart płatniczych czy kont bankowych. Warto dodać, że w przypadku zakupów przez Internet prawo przewiduje możliwość zwrotu towaru w ciągu 14 dni, zaś oddaniem nabytych rzeczy w niektórych sklepach stacjonarnych może być różnie. W końcu klient dobrze widział, co kupował – takie tłumaczenie pojawia się w wielu przypadkach.
Kupujemy tylko to, co jest nam potrzebne
Idziemy do sklepu po jedną, konkretną rzecz, a wychodzimy z torbami pełnymi zakupów. Kto choć przynajmniej raz nie przeżył takiej sytuacji? Klasyczny sklep ma niewątpliwą zaletę, że można dotknąć danej części, obejrzeć ją, zapytać się sprzedawcy, niekiedy sprawdzić, czy pasuje. Ale można też czasem usłyszeć, że oprócz tego, co chcemy kupić, niezbędne nam są też inne rzeczy, a nawet ich cała masa. I wrócić do domu z o wiele cięższymi zakupami niż zakładaliśmy, ale i z o wiele lżejszym portfelem. Takiego niebezpieczeństwa unikamy, kupując online. Tam wybieramy tylko to, co jest naprawdę potrzebne. A jeśli usłyszymy, że potrzebujemy jeszcze tego i tego, możemy się nad tym spokojnie zastanowić, sprawdzić na forach, zapytać się znajomych albo fachowców. Nie działamy pod presją czasu, jak ma to miejsce, gdy robimy zakupy w zwykłym sklepie. Zaś niedogodności wynikające z braku kontaktu ze sprzedawcą znikają, dzięki możliwości zapytania się przez telefon albo mail eksperta, które oferuje wiele specjalistycznych sklepów.
Zakupy przez Internet oszczędzają nam sporo czasu, pieniędzy i stresu, dają duży wybór bez wychodzenia z domu, są wygodne tak przy kupnie, jak i przy odbiorze, a dokonywane na sprawdzonych portalach są bezpieczne. Jeśli więc chcemy nabyć akumulator, opony, apteczkę samochodową czy element silnika, warto po prostu usiąść do komputera, zamiast przemierzać kilometry w poszukiwaniu odpowiedniej rzeczy.
Artykuł sponsorowany