Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ponownie bada i ocenia oferty firm uczestniczących w przetargach na zaprojektowanie i budowę trzech odcinków drogi ekspresowej S17 między Piaskami a Zamościem. Wyłonienie wykonawców zaplanowano w tym roku.
„Trwa ponowne badanie i ocena ofert, które wykonawcy złożyli w przetargach na zaprojektowanie i budowę trzech odcinków S17 z Piask do Łopiennika, z Krasnegostawu do Izbicy oraz z Izbicy do węzła Zamość Sitaniec. Planujemy w tym roku wyłonić wykonawców tych trzech odcinków S17” – powiedział PAP Łukasz Minkiewicz z lubelskiego oddziału GDDKiA.
CZYTAJ: Będą nawet place zabaw. MOP-y powstaną na obwodnicy
W lutym 2024 – po odwołaniach złożonych przez wykonawców – Krajowa Izba Odwoławcza nakazała GDDKiA unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszych ofert na realizację odcinków Piaski-Łopiennik i Krasnystaw-Izbica oraz powtórzenie ich badania i oceny. Jak podał Minkiewicz, w przypadku odcinka Izbica-Zamość Sitaniec GDDKiA sama podjęła decyzję o powtórzeniu wyboru wykonawcy.
Zapytany przez PAP o postępy w przygotowaniach do budowy S17 między Piaskami pod Lublinem a granicą z Ukrainą w Hrebennem, Minkiewicz poinformował, że wykonawcy odcinków Zamość Wschód-Zamość Południe, Zamość Południe-Tomaszów Lubelski i Tomaszów Lubelski-Hrebenne oczekują na wydanie przez wojewodę decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
CZYTAJ: Przetargi na dwa odcinki S17 w regionie. KIO unieważniła wybór najkorzystniejszych ofert
Natomiast prace przygotowawcze trwają dla odcinka Łopiennik-Krasnystaw, dla którego wykonawca uzyskał decyzję środowiskową z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Procedura środowiskowa dla odcinka Zamość Sitaniec-Zamość Wschód jest w toku.
W sumie projektowanie i budowę ekspresówki podzielono na 10 odcinków, z czego ostatnim będzie 2-kilometrowy fragment łączący S17 z planowanym terminalem odpraw samochodów ciężarowych Hrebenne-Rawa Ruska.
„Przetarg na wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowej ogłaszany był już dwa razy. W obu przypadkach został on unieważniony ze względu na przekroczenie zakładanego przez nas budżetu. Planujemy ogłoszenie kolejnego, trzeciego postępowania” – przekazał Minkiewicz.
CZYTAJ: Z Lublina będzie widać Nowy Jork. Jak to możliwe?
Pierwszym oddanym do użytku odcinkiem drogi S17 jest niespełna 10-kilometrowa obwodnica Tomaszowa Lubelskiego. Jej pierwszą jezdnię udostępniono kierowcom w listopadzie 2021 r., a drugą – w sierpniu 2023 r.
Droga ekspresowa S17 z Piask pod Lublinem do granicy z Ukrainą w Hrebennem będzie liczyć w sumie ok. 125 km.
PAP / RL / opr. LisA
Fot. GDDKiA Lublin