Kolejna metoda działania oszustów. Podają się za konsultantów infolinii Krajowej Informacji Skarbowej lub pracowników Krajowej Administracji Skarbowej dzwonią do podatników i próbują wyłudzić dane osobowe.
CZYTAJ: Kolejny dzień rolniczych protestów w regionie [ZDJĘCIA, MAPA, AKTUALIZACJA]
– Pracownicy administracji skarbowej nie wykonują takich telefonów i nie zbierają w ten sposób informacji – ostrzega rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Lublinie Michał Deruś. – Dlatego w przypadku odebrania takiego połączenia nie należy podawać osobie dzwoniącej danych osobowych, numeru PESEL bądź NIP, numeru dowodu tożsamości lub numeru rachunku bankowego. Nie powinno się przekazywać telefonicznie loginu i hasła do logowania w serwisie e-Urząd Skarbowy. W okresie rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych oszuści próbują wyłudzić dane od podatników, działając ze wzmożoną aktywnością, dlatego przestrzegamy przed tego typu oszustwami i apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności.
W razie wątpliwości należy się rozłączyć i samodzielnie zadzwonić pod numer infolinii KAS.
PaSe / opr. AKos
Fot. lubelskie.kas.gov.pl