90-latek padł ofiarą nieuczciwych konsultantów oferujących sprzedaż suplementów diety. Jednak dzięki zaangażowaniu i determinacji policjantki odzyskał pieniądze.
Pod koniec 2023 roku do 90-letniego mieszkańca Zamościa zadzwonił przedstawiciel firmy oferującej wysyłkową sprzedaż suplementów diety. – Mężczyzna myślał, że to tylko jednorazowy zakup i wskazał dane do wysyłki. W niedługim czasie odebrał od kuriera przesyłkę z suplementami, za które uiścił ustaloną wcześniej kwotę. Niestety w następnych tygodniach zaczęli pojawiać się kolejni kurierzy z paczkami, których koszt za każdym razem był coraz większy. 90-latek odbierał je, ponieważ telemarketerzy wmawiali mu, że za odstąpienie od zawartej umowy, grożą wysokie kary finansowe – przekazała aspirant sztabowy Katarzyna Szewczuk z zamojskiej policji.
CZYTAJ: Oszustwo i szantaż. Dla „żołnierza z Syrii” wzięła nawet kredyt
Senior opowiedział o swoich problemach krewnej. Ta zwróciła się do dzielnicowej. Aspirant Roksana Kotarska obiecała pomóc 90-latkowi. Początkowo nie mogła skontaktować się z firmą, która oferowała seniorowi suplementy. Spotkała się też z niechęcią konsultantów, którzy wcześniej dzwonili do zamościanina.
Sprawa znalazła jednak szczęśliwy finał. W końcu dzielnicowej udało się uzyskać właściwy numer do tego działu przedsiębiorstwa, które zajmuje się reklamacjami. Następnie w imieniu seniora napisała do firmy wiadomość wskazując na nieuczciwe praktyki jej konsultantów. Dzięki temu dowiedziała się, w jaki sposób dokonać zwrotu suplementów, aby mężczyzna mógł odzyskać pieniądze. Policjantka pomogła także seniorowi odesłać wszystkie niechciane przesyłki.
Teraz do Komendy Miejskiej Policji w Zamościu wpłynęły podziękowania dla dzielnicowej. List w imieniu 90-latka napisała jego krewna.
RL / opr. ToMa
Fot. Policja Lubelska