Oferty wybrane. Dwa nowe odcinki S17 powstaną w Lubelskiem

1460x616 2024 01 10 171516

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najkorzystniejsze oferty na budowę dwóch odcinków S17 Piaski-Łopiennik oraz Krasnystaw-Izbica. Łącznie w obu przetargach wpłynęły 23 oferty.

CZYTAJ: Lubelskie: 23 oferty w przetargach na projekt i budowę dwóch odcinków S17

– Podejmujemy kolejne kroki, by rozpocząć realizację tej trasy z Piask do Zamościa – mówi Łukasz Minkiewicz z  Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie. – Wybraliśmy najkorzystniejsze oferty w przetargu na dwa odcinki – między Piaskami a Łopiennikiem, a także między Krasnymstawem a Izbicą. Kolejnym krokiem, przy braku ewentualnych odwołań, a także po zakończeniu obligatoryjnej kontroli przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych będziemy gotowi do podpisania umów na zaprojektowanie i realizację tych dwóch odcinków.

Merytoryczne konsultacje w gminie Fajsławice

– U nas w gminie Fajsławice przebiegły konsultacje, przebiegły informacje, wnioski od mieszkańców, od gminy, do GDDKiA, ale odbywało się to w sposób spokojny i merytoryczny – mówi Janusz Pędzisz, wójt gminy Fajsławice. – Myślę, że jest to szansa dla mojej gminy. Będzie nowa sytuacja. Jesteśmy na nią przygotowani w taki sposób, że robimy swoje. Myślę, że nie było jakichś większych emocji przy konsultacjach i nie będzie. Ludzie są powiadomieni, zgłaszali wnioski, dostali odpowiedzi. Tak samo i my, jako gmina. Wiemy, że mamy przejąć drogi dojazdowe. Będzie pięć mieszkań do wyburzenia, ok 15 budynków gospodarczych około. Ale ci ludzie o tym wiedzą.

CZYTAJ: Nowi funkcjonariusze w szeregach lubelskiej policji [ZDJĘCIA]

– Liczę, że za jakieś 15-20 lat – mówią mieszkańcy. – Dobrze, niech powstają. Mamy tam połączenie z Piaskami albo Warszawą i jest inaczej. A tutaj? Proszę postać i zobaczyć ile tirów tędy przeleci. Tam jest źle. Pola zabierają ludziom. Rekompensaty będą, a straty moralne? Zmniejszy się ruch przez Fajsławice. Trudno czasem przejść przez przejście. Jak będzie obwodnica, powinno być bardzo dobrze. Myślę, że będzie lepiej. Każda budowa wiąże się z jakimiś udogodnieniami.

– Przejeżdżające tiry to dla nas niebezpieczeństwo. Mieszkając przy głównej szosie i skręcając samochodem – czasami patrzę w lusterko, czy zdąży wyhamować czy nie – dodaje jedna z mieszkanek.

Będzie bezpieczniej

– Łącznie 35 km trasy, 7 węzłów drogowych planowanych jest do budowy – mówi Łukasz Minkiewicz. – Są planowane do wybudowania 32 obiekty inżynierskie, także miejsce obsługi podróżnych w miejscowości Ostrzyca, poza dwujezdniową drogą. Z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.Także drogi do obsługi ruchu lokalnego, urządzenia do ochrony środowiska, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, system zarządzania ruchem – to wszystko będzie realizowane w ramach tej inwestycji. Droga ekspresowa S17 na odcinku Piaski-Hrebenne to bardzo ważny ciąg całego szlaku między Warszawą, Lublinem, Zamościem a Hrebennem. To także droga międzynarodowa, która będzie prowadzić z Warszawy do Lwowa. Poprzez wybudowane odcinki S12 we wspólnym przebiegu z S17 oraz już istniejącą obwodnicą Lublina, trasa S17 połączy się także z drogą S18 Via Carpatia.

– Wierzę, że to jest szansa, że zwiększy to bezpieczeństwo, że łatwiej będzie dojechać do pracy do Lublina, Warszawy i gdziekolwiek indziej – mówi wójt Janusz Pędzisz. – My w zasadzie żyjemy swoim życiem. Tutaj mamy swoją gospodarkę, swoje życie. Jesteśmy gminą, która oferuje fajne miejsca i właśnie ta bliskość do Lublina, do Krasnegostawu, Świdnika powoduje, że tutaj możemy mieszkać, żyć, odpoczywać, a dojeżdżać do pracy do niedalekich miejscowości. I zauważamy już, że rozwój infrastruktury ekologicznej, kanalizacji drogowej powoduje, że od razu powstają nowe domostwa – tak jest na przykład w miejscowości Boniewo, gdzie wykonaliśmy drogę, oświetlenie, są naprawdę piękne krajobrazy i już mamy 11 nowych budowli rozpoczętych.

W przetargu na realizację odcinka Piaski – Łopiennik najkorzystniejsza oferta była na kwotę prawie 700 mln zł, natomiast w przetargu na budowę odcinka Krasnystaw – Izbica wybrano ofertę o wartości ponad 900 mln zł.

InYa/ opr. DySzcz

Fot.www.gov.pl

Exit mobile version