Straciła 26 tysięcy. Mieszkanka Świdnika ofiarą oszustów

keyboard 5017973 1280 2023 10 11 223251 2023 12 07 163458

Mieszkanka Świdnika straciła pieniądze po tym, jak chcąc sprzedać sprzęt sportowy w sieci, kliknęła w link nadesłany przez rzekomego kupca. Kobieta wpisała dane do logowania do bankowości elektronicznej i straciła ponad 26 tysięcy złotych.

Oszustwa phishingowe polegają na wysyłaniu przez przestępców wiadomości, które wydają się pochodzić z legalnego źródła (np. banku, portalu społecznościowego). Po zalogowaniu przestępcy przejmują dane – czyszczą konto z pieniędzy, nierzadko zaciągają kredyty.

CZYTAJ: To nie była lekarka z misji ONZ. 77-latek oszukany na ponad 14 tysięcy złotych

Jak wskazuje Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości, jedną z częściej stosowanych przez cyberprzestępców metod jest również przejmowanie kont na portalach społecznościowych i – poprzez podszywanie się pod właściciela konta – masowe rozsyłanie wiadomości z prośbą o przekazanie kodów do realizacji szybkich płatności bezgotówkowych.

TSpi/ opr. DySzcz

Fot. pixabay.com

Exit mobile version