Ekologicznie, ale z problemami. „Zielona” ciężarówka na Politechnice

elektryczny samochod 2023 12 19 210718

Studenci Wydziału Mechanicznego Politechniki Lubelskiej zapoznali się z budową i działaniem elektrycznej ciężarówki. Scania 25P ma zasięg do 250 kilometrów.

– To jest samochód dystrybucyjny, więc ten zasięg jest wystarczający. Największym problemem jest cena – mówi dr inż. Dariusz Piernikarski z Katedry Zrównoważonego Transportu Politechniki Lubelskiej. – Taki samochód kosztuje – lekko licząc – trzy razy więcej niż normalna ciężarówka z silnikiem diesla. Przewoźnik, który się na nią zdecyduje, musi zawierzyć, że idzie we właściwą stronę, że chce być „zielony” i zmniejszać ślad węglowy. Drugim problemem jest ładowanie na publicznej stacji. Potrzebujemy do tego ładowarki na prąd stały o przyzwoitej mocy. Takich ładowarek w Polsce jest bardzo mało.

CZYTAJ: Tragedia na drodze. Nie żyje 16-letni motocyklista

W Polsce jeździ prawie 10 tysięcy elektrycznych samochodów dostawczych.

LilKa / opr. ToMa

Fot. pixabay.com

Exit mobile version