Zmodernizowany zostanie kolejny odcinek drogi krajowej numer 74 Gorajec-Szczebrzeszyn. To blisko 9 kilometrów nowej trasy między Frampolem a Gorajcem. We wtorek (26.09) podpisano umowę z wykonawcą – spółką Budimex.
CZYTAJ: Jedna ze stu. Rusza budowa kolejnej obwodnicy w Lubelskiem
– Budowa tej drogi jest bardzo istotnym elementem w połączeniu drogi ekspresowej S19 i S17 i dalej do przejścia drogowego w Zosinie – mówi dyrektor lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Mirosław Czech. – Drogę wybudujemy jako nowoczesną i bezpieczną, poszerzymy do 7 metrów oraz wzmocnimy na (nośność) 11,5 tony. Będzie to droga, która wpisze się zarówno w bezpieczeństwo użytkowników pojazdów, jak i pieszych. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że oferent złożył dla nas korzystną ofertę, dzięki której zmieściliśmy się w kosztorysie inwestorskim.
– Bezpośrednio po podpisaniu umowy rozpoczęliśmy prace przygotowawcze – mówi dyrektor rejonu Budimex S.A. Wojciech Majdyś. – Będziemy starali się zatwierdzić tymczasową organizację ruchu, aby umożliwić rozpoczęcie prac na tak zwanych „wahadłach”. Pierwszymi robotami, które wejdą w fazę realizacyjną, będą elementy wycinek drzewostanu, przygotowanie objazdów.
– To połączenie S19 i S17 zapewni bardzo sprawne przemieszczanie się na tym odcinku – mówi wojewoda lubelski Lech Sprawka. – Warto zwrócić uwagę, że na trasie między Frampolem a Gorajcem są budowane obwodnice, które stanowią integralną część tego zadania, m.in. podpisana jest już umowa na obwodnicę Gorajca, lada moment będzie na obwodnicę Szczebrzeszyna. Dwie (obwodnice) są zrealizowane, jedna jest w trakcie realizacji, dwie kolejne w planach, mówię o Janowie Lubelskim i Zamościu. W ten sposób mamy zapewniony odcinek bardzo dobrej komunikacji.
Prace przygotowawcze rozpoczną się pod koniec tego roku, a droga ma być gotowa do końca 2025 roku.
To kolejna inwestycja realizowana na trasie od S19 koło Janowa Lubelskiego do przejścia granicznego z Ukrainą w Zosinie. Jej wartość to 119 milionów złotych. Zrealizowana zostanie w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych i Autostrad do 2030 roku.
EwKa / opr. LisA
Fot. Krzysztof Radzki