Na UMCS w Lublinie trwa Dzień Jakości Kształcenia. Studenci i naukowcy rozmawiają o sztucznej inteligencji i nowoczesnych aplikacjach dydaktycznych oraz grywalizacji, czyli wykorzystaniu mechanizmów znanych z gier.
– Grywalizacja kształtuje kompetencje XXI wieku – uważa dr Liliana Węgrzyn-Odzioba z Wydziału Politologii i Dziennikarstwa UMCS. – Krytyczne myślenie, współpraca, umiejętność samodzielnego poszukiwania informacji, otwartość. Z tego punktu widzenia grywalizacja odpowiada na zapotrzebowania tego, co jest potrzebne przyszłym pracownikom na rynku.
CZYTAJ: Ekspert: Każda instytucja medialna kilka razy dziennie doświadcza próby cyberataku
Podczas spotkania wręczone zostały wyróżnienia Homo Didacticus – dla nauczycieli akademickich najlepiej ocenianych przez studentów.
– To dla mnie informacja zwrotna, czy zrozumiale i w sposób interesujący przekazuję wiedzę studentom – mówi jedna z wyróżnionych, prof. Małgorzata Adamik-Szysiak z Wydziału Politologii i Dziennikarstwa UMCS. – Jestem otwarta na nowoczesne metody kształcenia, ale nieobca jest mi burza mózgów, praca w grupach, projekty realizowane samodzielnie przez studentów, zawsze dyskutowane. To, co bardzo wyraźnie widać po pandemii, po okresie zamknięcia, to potrzeba dyskutowania, takiego bezpośredniego kontaktu.
Uczestnicy spotkania rozmawiali także o study visits, czyli metodzie kształcenia sprzyjającej integracji środowiska.
LilKa / opr. WM
Fot. StockSnap, pixabay.com