„Moim zdaniem, rodziców w pierwszej kolejności należy uczyć metod niedyrektywnych – różnorodnych zabaw, czytania swojemu dziecku książki, wspólnej gry w warcaby i wielu innych umiejętności właściwie dobranych do potrzeb konkretnego ucznia. Warto zwrócić uwagę na wyposażanie rodziców w umiejętność takiego postępowania ze swoim dzieckiem, w którym nie dominują oni nad nim w relacji. Nie wydają mu poleceń, nie oceniają (nie chwalą), nie odpytują, a zamiast tego reagują na inicjatywy swoich dzieci. Umiejętność bycia ze swoim dzieckiem bez dominowania go, jak równy z równym, przydaje się rodzicom na całe życie. Ta umiejętność nigdy nie przestanie być aktualna. Satysfakcjonujące bycie ze sobą rodziców z dziećmi, w którym rodzice nie „ćwiczą” swojego dziecka, chroni rodziców przed wypaleniem, a dzieciom przynosi poczucie podmiotowości i sprawczości w relacjach dla siebie najważniejszych, z najbliższymi sobie osobami.” – między innymi takimi wytycznymi kierują się mamy, które podjęły się zorganizowania grupy wsparcia dla mam małych dzieci – na swoje zajęcia zaproszą prowadzące – mamy i zarazem terapeutki – Karolina Chomik i Paulina Zagojska – Ziemba.
Na wieczorne spotkania rodziców zaprasza Magdalena Lipiec-Jaremek.
Fot. pexels.com