Dzisiaj przed południem, koło godz. 11 BLIK, czyli system bezgotówkowej płatności mobilnej poinformował za pośrednictwem mediów społecznościowych, że “odnotowują czasowe problemy z funkcjonowaniem BLIKA.”
Jak zapewniają w komunikacie, “Pracujemy intensywnie nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. Będziemy na bieżąco przekazywać informacje o sytuacji. Przepraszamy za utrudnienia.”
Szanowni Państwo,
Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjonowaniem BLIKA. Pracujemy intensywnie nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. Będziemy na bieżąco przekazywać informacje o sytuacji. Przepraszamy za utrudnienia.— BLIK (@BLIKmobile) April 17, 2023
PKO BP: serwisy działają już bez zakłóceń
Wcześniej około godz. 11.00 bank PKO BP poinformował o tym, że wszystkie serwisy działają już bez zakłóceń.
– Występowały przejściowe utrudnienia w korzystaniu z naszej strony internetowej i strony logowania do naszych serwisów. Przepraszamy za zaistniałą sytuację. Obecnie wszystkie serwisy działają bez zakłóceń – przekazało w poniedziałek (17.04) PKO BP.
Media informowały w poniedziałkowy poranek, że klienci PKO BP mają problem z korzystaniem z bankowości mobilnej; dotyczyć miało to m.in. logowania do systemów IPKO, IKO czy Inteligo, czy płatności Blikiem.
Wartość aktywów PKO BP wynosi 431 mld zł. W 2022 r. bank wypracował 3,3 mld zł zysku. Spółka obsługuje 11,7 mln klientów. Skarb Państwa ma 29,43 proc. akcji banku.
ING Bank Śląski
Nie tylko klienci PKO BP mieli problem z korzystania z bankowości mobilnej. W ING Bank Śląski takie utrudnienia nadal występują.
W komunikacie ING Bank Śląski można przeczytać, że “Mogą nie działać płatności w internecie, w sklepach stacjonarnych, wypłaty, wpłaty i przelewy BLIK. Dostawca usługi pracuje już nad rozwiązaniem problemu.”
Spore problemy w Bank Millenium, Santanderze, mBanku czy ING Bank Śląski
Jak podaje platforma internetowa downdetector, na której można sprawdzić stan różnych witryn i usług, obecnie spore utrudnienia ma Santander Bank Polska, Bank Milennium, Alior Bank i mBank. Oprócz tego ostatniego, liczba zgłoszonych awarii nie maleje.
Najczęstszą zgłaszaną przez klientów awarią jest awaria bankowości mobilnej.
Jak widać na załączony powyżej obrazku, liczba zgłoszonych awarii w banku Pekao SA oraz PKO Bank Polski spada.
Pierwsze doniesienie o awariach zaczęły się pojawiać po godz. 8.00.
PAP / RL / opr. AKos
Fot. pexels.com / downdetector.pl