Zaufał fałszywemu konsultantowi banku. 46-latek stracił 20 tys. zł

pexels porapak apichodilok 348530 2023 02 07 213228

Blisko 20 tys. zł stracił mieszkaniec powiatu tomaszowskiego, którego fałszywy konsultant banku nakłonił do przelania środków pieniężnych na „bezpieczne” konto.

46-latek otrzymał telefon w sprawie domniemanego wniosku kredytowego. Po chwili zadzwoniła „pracownica banku” sugerując, że doszło do włamania na konto i poleciła założenie nowego rachunku. Mężczyzna przelał prawie 20 000 złotych. Wtedy kobieta zabroniła 46-latkowi rozłączania się, twierdząc, że jest to sprzeczne z procedurami banku. Gdy ten zadzwonił z innego telefonu na prawdziwą infolinię banku dowiedział się, że padł ofiarą oszustwa.

CZYTAJ: Zaatakowali rówieśnika, bo chcieli jego e-papierosa. Trzech nastolatków odpowie za rozbój

Policjanci poszukują teraz sprawców i apelują o ostrożność. Oszuści w rozmowach telefonicznych podszywają się pod konsultantów banków, przedstawicieli urzędów, a także policjantów. Manipulują rozmową tak, by wyłudzić, jak najwięcej danych osobowych.

PaSe / opr. AKos

Fot. pexels.com

Exit mobile version