Zorientował się, że rozmawia z oszustami. Uchronił swoje pieniądze

361 237732 2024 03 05 140107 2024 04 12 212142

Mieszkaniec Świdnika myśląc, że rozmawia przez Messengera ze swoją siostrą, która potrzebuje szybkiej pożyczki, podawał oszustom kody BLIK i autoryzował transakcje.

W sumie podczas trwającej około 1,5 godziny pisemnej korespondencji przekazał w ten sposób ponad 5 tysięcy złotych.

CZYTAJ: Szukał miłości, stracił 6 tys. zł. „Amerykańska żołnierka” nie przyjechała

Więcej szczęścia miał 50-latek z Łukowa, z którym skontaktowała się telefonicznie kobieta, podająca się za pracownika banku. Próbowała przekonać mężczyznę, że pieniądze na jego koncie są zagrożone i musi przelać blisko 20 tysięcy złotych na inne konto.

W ostatniej chwili 50-latek zorientował się, że może to być oszustwo, przerwał połączenie telefoniczne i zadzwonił na prawdziwą infolinię bankową. Tam dowiedział się od konsultanta o kilku próbach wypłaty niemal 20 tysięcy z jego konta. Mężczyzna natychmiast je zablokował.

TSpi / opr. PrzeG

Fot. KWP Lublin

Exit mobile version