Praktyczny przewodnik po płatnościach online

glowne 2024 02 23 133937

Margaryna, płatki kukurydziane i jajka to pierwsze w naszej historii produkty, jakie zakupiono drogą online’ową. Dokonała tego w 1984 roku 72-letnia Jane Snowball, mieszkanka Gateshead, miasta w środkowej Anglii. Pani Snowball zrobiła zakupy za pośrednictwem telewizora i z użyciem pilota siedząc w fotelu w swoim salonie.

Czym są płatności online?

Według BBC nauka obsługi systemu zakupowego zajęła pani Snowball 15 minut. W cały proces zaangażowanych było jednak kilka innych osób. Dopiero uruchomienie sieci WWW w 1991 roku zrewolucjonizowało zakupy i płatności online. W jaki sposób?

Płatności online w sposób oczywisty odnoszą się do procesu przesyłania środków w celu zapłaty za towary lub usługi zakupione przez Internet. Cyfrowa forma transakcji umożliwia konsumentom dokonywanie zakupów w sklepach internetowych bez konieczności posiadania fizycznej waluty. Do przetwarzania płatności z wykorzystaniem takich instrumentów jak karty kredytowe, przelewy bankowe i portfele elektroniczne (tzw. e-wallet) wykorzystuje bezpieczne połączenia internetowe. Istota płatności online polega na ich wygodzie, szybkości i bezpieczeństwie. Ułatwia natychmiastowe transakcje transgraniczne bez tradycyjnych barier stwarzanych przez klasyczne, fizyczne metody bankowe.

Jakie rodzaje płatności online wyróżniamy?

Branża fintech wprowadziła kilka rodzajów metod płatności online, z których każda zaspokaja różne preferencje i potrzeby konsumentów. Należą do nich:

Dlaczego warto wdrożyć różne formy płatności w sklepie internetowym?

W konkurencyjnym środowisku e-commerce zróżnicowanie opcji płatności w sklepie online to nie tylko usługa o wartości dodanej, ale strategiczna konieczność. Dlaczego?

Te rodzaje płatności są bardzo popularne wśród Polaków

W Polsce podobnie jak w wielu innych krajach świata niektóre metody płatności zyskały na znaczeniu ze względu na wygodę, bezpieczeństwo i łatwość użytkowania. Z badania „Postawy wobec form płatności” zrealizowanego dla eService i marki VISA wynika, że do najpopularniejszych metod wśród Polaków należą:

Pizza była pierwsza

Według znawców branży e-commerce, pierwsze oficjalne zamówienie towaru online, dotyczyło pizzy – z grzybami, pepperoni, cebulą, oregano i z dodatkowym serem… Sprawcą zamieszania była firma Pizza Hut, która w 1994 roku uruchomiła portal PizzaNet.

– Zasadniczo nie ma dużej różnicy pomiędzy zamówieniem pizzy przez telefon a zamówieniem przez Internet. Sztuka polega na tym, aby znaleźć nowe sposoby tworzenia wartości dla klienta. Zamiast po prostu pozwalać ludziom zamawiać pizzę, dlaczego nie pozwolić im również jej zaprojektować? – pisał 25 sierpnia 1994 roku „Los Angeles Times”. W 2022 roku Pizza Hut zarobiła na sprzedaży pizzy 6,8 mld dolarów…

Artykuł sponsorowany

Exit mobile version