Dwanaście ofert wpłynęło w przetargu na projekt i budowę S17 Izbica-Zamość Sitaniec

1460x616 2024 02 06 212315

Dwanaście ofert wpłynęło w przetargu na zaprojektowanie i budowę niespełna 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17 Izbica-Zamość Sitaniec; najkorzystniejsza oferta opiewa na 522 mln zł – podał we wtorek (06.02) lubelski oddział GDDKiA.

GDDKiA poinformowała, że w ramach inwestycji powstanie niespełna 10 km dwujezdniowej drogi ekspresowej od Izbicy do węzła Zamość Sitaniec, która przebiegać będzie nowym śladem, głównie wzdłuż obecnej DK17.

CZYTAJ: Wojskowa mobilność. Ekspresówka z dofinansowaniem 

Nowa trasa – podano – ominie od zachodniej strony miejscowość Podkrasne oraz Chomęciska Małe. W planach jest m.in. budowa dwóch węzłów Stary Zamość oraz Zamość Sitaniec i 27 obiektów inżynierskich, takich jak mosty, wiadukty oraz przejścia dla zwierząt.

Jak zakomunikowano, spośród 12 ofert najkorzystniejszą złożyło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider) i Aldesa Construcciones, które wyceniło zaprojektowanie i budowę drogi na 522,2 mln zł. „Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli uprzedniej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, zawarcie umowy z wykonawcą planujemy w tym roku” – podano.

CZYTAJ: Oferty wybrane. Dwa nowe odcinki S17 powstaną w Lubelskiem

W przypadku dwóch odcinków S17 Piaski-Łopiennik i Krasnystaw-Izbica o łącznej długości 35 km GDDKiA wybrała wykonawcę, ale od rozstrzygnięć wpłynęły odwołania firm uczestniczących w przetargach. Jak zakomunikowano, zostaną one rozpatrzone przez Krajową Izbę Odwoławczą.

GDDKiA poinformowała, że otrzymała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla ponad 9-kilometrowego odcinka S17 Łopiennik-Krasnystaw Północ. „Jako rekomendowany wskazaliśmy wariant biegnący po południowo-zachodniej stronie obecnej DK17, omijający teren cmentarza wojskowego z okresu I wojny światowej w Łopienniku Nadrzecznym” – napisano.

Projektanci – podała GDDKiA – mają jeszcze do zakończenia badania geologiczne dla wskazanego wariantu trasy, uszczegółowienie rozwiązań drogowych, mostowych, ochrony środowiska, branżowych oraz przeprowadzenie audytu BRD. Po zakończeniu prac związanych m.in. z badaniami geologicznymi, uszczegółowieniem rozwiązań drogowych i odebraniu dokumentacji przetarg na wyłonienie wykonawcy tego odcinka GDDKiA planuje ogłosić w pierwszym kwartale 2025 r.

Droga ekspresowa między Piaskami a Hrebennem ma liczyć ok. 125 km.

PAP/ RL/ opr. DySzcz

Fot. Krzysztof Nalewajko/ GDDKiA/ www.gov.pl/web/gddkia-lublin

Exit mobile version