39-latka uwierzyła fałszywemu pracownikowi banku. Straciła pokaźną sumę

353 235136 2024 01 17 160542

Prawie 25 tys. zł straciła 39-latka, z którą skontaktował się rzekomy przedstawiciel Departamentu Bezpieczeństwa Narodowego Banku Polskiego.

Mieszkanka gminy Chodel została ostrzeżona telefonicznie o próbie włamania na jej konto. Oszust polecił jej założenie Funduszu Gwarancyjnego Narodowego Banku Polskiego, a następnie przelanie tam swoich środków. Tam miały być bezpieczne.

CZYTAJ: Oskarżony o usiłowanie zabójstwa sąsiadki 72-latek usłyszał wyrok

Instruowana przez rzekomego konsultanta 39-latka weszła na wskazaną jej stronę – łudząco podobną do strony Funduszu Gwarancyjnego NBP. Tu stworzyła swoje konto. Następnie zalogowała się do swojego profilu bankowości elektronicznej i dokonała 9 przelewów. Podejrzeń nabrała, dopiero gdy przelała wszystkie pieniądze, a na nowe konto nie mogła się zalogować.

PaSe / opr. WM

Fot. KPP Opole Lubelskie

Exit mobile version