W Lublinie o dwóch obliczach geografii

6160526554d16a455fe 2023 11 18 113858

„Koncepcje geografii szkolnej, a geografia akademicka” to hasło konferencji trwającej w Lublinie. W spotkaniu biorą udział nauczyciele akademiccy, dydaktycy pracujący w szkołach oraz autorzy podręczników do geografii. 

CZYTAJ:  Zrozumieć świat. O nauczaniu geografii na UMCS

– Geografia szkolna nie może rozwijać się bez geografii akademickiej – mówi dziekan Wydziału Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej UMCS w Lublinie, doktor Jolanta Rodzoś. – Edukacja geograficzna w szkole i studia geograficzne są nierozerwalnie ze sobą złączone, ponieważ geografia akademicka daje szkole rzetelną, nowoczesną wiedzę. To jest jedna rzecz, czyli zaplecze merytoryczne, a druga rzecz – daje szkole wykwalifikowanych nauczycieli.

Dzisiejsze (18.11) obrady rozpoczęły się na Wydziale Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej UMCS o godzinie 9.00. 

MaK / opr. LisA

Fot. www.umcs.pl

 

Exit mobile version