Uwierzyła fałszywemu bankowcowi. Straciła niemal 100 tys. zł

payment g43907d8d9 1920 2023 06 09 213839 2023 09 05 124319

Ponad 90 tysięcy złotych straciła mieszkanka powiatu chełmskiego. Kobieta uwierzyła fałszywemu pracownikowi banku.

Do 38-latki zadzwoniła kobieta, informując, że doszło do włamania na jej konto bankowe. Aby nie stracić pieniędzy, mieszkanka gminy Ruda-Huta, zgodnie z instrukcjami rzekomej konsultantki, zainstalowała aplikację do zdalnej obsługi pulpitu. Następnie zatwierdzała powiadomienia z banku. W ten sposób dała oszustom dostęp do swojego konta i straciła niemal 94 tysiące złotych.

CZYTAJ: Paczka i przejęcie konta. Oszuści działają

– Apelujemy o ostrożność i rozwagę – mówi sierżant sztabowa Angelika Głąb-Kunysz z Komendy Miejskiej Policji w Chełmie. – Pamiętajmy, banki nigdy nie proszą o instalowanie dodatkowego oprogramowania. Hasła i loginy do naszych kont powinniśmy znać tylko my. W sytuacji gdy otrzymamy telefon z informacją o próbie włamania na nasze konto bankowe, nie działajmy pochopnie. W takiej sytuacji należy się rozłączyć i zadzwonić na oficjalną infolinię banku lub udać się osobiście celem zweryfikowania otrzymanych danych.

Policja poszukuje sprawców i po raz kolejny apeluje o rozwagę i ostrożność.

EwKa / opr. PrzeG

Fot. pixabay.com

Exit mobile version