Kontrowersyjny baner na Starym Mieście. Jest reakcja lubelskiego ratusza

fbdb4860 e8e9 4d3f 8c12 9bf78cbd14e8 2023 06 14 130857

Jest reakcja lubelskiego ratusza na kontrowersyjny baner, który zawisł na zabytkowej kamienicy przy ul. Grodzkiej na Starym Mieście w Lublinie. Widnieją na nim karykatury prezydenta Lublina, wojewódzkiego konserwatora zabytków i powiatowego inspektora nadzoru budowlanego miasta Lublin. Zawiera on także napis „Kto odpowiada za betonową panoramę Starego Miasta w Lublinie w 2023 roku? Lublin – Beton miasto degradacji”.

Jak informuje urząd miasta, baner wisi na kamienicy wpisanej do Rejestru Zabytków Województwa Lubelskiego i instytucją, która może podjąć działań wynikających z ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami jest Lubelski Wojewódzki Konserwator Zabytków.

– Z naszych informacji wynika, że baner został powieszony bez niezbędnych zezwoleń, dlatego Straż Miejska podjęła interwencję – informuje rzeczniczka prezydenta Lublina Katarzyna Duma. – Niezależnie od działań, jakie podejmie Lubelski Konserwator Zabytków wystosowaliśmy wezwanie do natychmiastowego usunięcia baneru z zastrzeżeniem skierowania na drogę sądową w przypadku niezastosowania się do tego wezwania. Ponieważ ten incydent dotyczy wyjątkowego obszaru, cennej, zabytkowej tkanki Starego Miasta, która jest wpisana na listę pomników historii.

Pełnomocnik zarządcy kamienicy przy ul. Grodzkiej 16, mecenas Bartosz Lewandowski powiedział Radiu Lublin, że baner ma zwrócić uwagę na rozbudowę obiektu sąsiadującego z Grodzką 16, która miała spowodować znaczne szkody w jego nieruchomości oraz problem nękania zarówno zarządcy, jak i mieszkańców samej nieruchomości Grodzka 16 w związku z oprotestowywaniem budowy.

CZYTAJ: Mieszkańcy mówią „nie” betonozie. Kontrowersyjny baner na Starym Mieście

Wojewódzki Konserwator Zabytków Dariusz Kopciowski poinformował Radio Lublin o tym, że nie zgadza się z zarzutami zarządcy i zostanie wszczęte postępowanie o usunięcie samowolnie umieszczonego baneru z zabytkowej kamienicy.

PaSe / opr. AKos

Fot. Iwona Burdzanowska

Exit mobile version