Chciała sprzedać fotelik, oszuści „wyczyścili” jej konto

fotelik 2023 04 11 072601

Wystawiła na portalu ogłoszeniowym fotelik dziecięcy. Jednak, zamiast dostać zapłatę, straciła kilka tysięcy złotych. Oszuści wysłali jej bowiem przez komunikator link do fałszywej strony bankowości elektronicznej.

CZYTAJ: Ciągnik w rowie, pasażer w szpitalu. Traktorzyście grożą 2 lata więzienia

Na policję zgłosiła się 32-letnia mieszkanka Parczewa, która padła ofiarą oszustwa. Z relacji kobiety wynikało, że wystawiła na portalu sprzedażowym fotelik dziecięcy za 50 zł. Poprzez Facebooka skontaktowała się z nią kobieta zainteresowana zakupem. Obie panie szybko na Messengerze dogadały się, co do szczegółów.

CZYTAJ: Odmówił poddania się kontroli, bo miał urodziny. 5 tys. zł mandatu dla agresywnego kierowcy

Problemy zaczęły się, gdy przyszło do uzgodnienia sposobu zapłaty. – „Kupująca” poinformowała mieszkankę Parczewa, aby postępowała zgodnie z instrukcją, którą otrzyma drogą SMS-ową. Po chwili dostała wiadomość wraz z linkiem do odbioru pieniędzy. 32-latka po wyświetleniu strony wybrała swój bank, który przekierował ją do aplikacji mobilnej. Tam wpisała login i hasło. Dopiero w godzinach wieczornych podczas próby zapłaty za zakupy okazało się, że nie ma środków na koncie. Mało tego, otrzymała wiadomość mailową z banku, że do jej konta przypisano nowe urządzenie oraz zmieniono hasło. Uświadomiła sobie, że została oszukana i natychmiast zablokowała dostęp do konta. Niestety oszuści zdążyli dokonać już kilku wypłat przy pomocy kodów BLIK na kwotę blisko 3 tysięcy złotych –  informuje sierżant sztabowy Ewelina Semeniuk z Komendy Powiatowej Policji w Parczewie.

Funkcjonariusze apelują o czujność i rozwagę podczas wykonywanych transakcji online, a zwłaszcza o nie klikanie w nieznane linki. Powinniśmy być tym bardziej czujni, jeśli przekierowują nas one do bankowości elektronicznej, gdzie wymagane jest podanie danych do logowania.

RL / opr. ToMa

Fot. pixabay.com / KWP Lublin

Exit mobile version