Przepełnione śmietniki czy uszkodzone latarnie. Zamościanie mogą zgłaszać usterki przez Internet

hands g7eaa14a83 1920 2023 03 22 201954

„Zgłoś usterkę” to nowa usługa internetowa miasta Zamość. Poprzez stronę internetową można opisać usterkę, zaznaczyć ją na mapie lub przesłać zdjęcie. Choć usługa działa od kilkunastu dni, usterek zgłoszono do tej pory tylko trzy.

„Chcieliśmy wyjść naprzeciw mieszkańcom”

– Mieszkańcy przyzwyczaili się do zgłaszania usterek przez telefon do wydziału czy do przewodniczących osiedli – mówi inspektor w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Miasta Zamość, Krzysztof Huk. – Chcieliśmy wyjść naprzeciw mieszkańcom, rozszerzyć ten katalog i umożliwić im wysyłanie takich zgłoszeń za pośrednictwem dedykowanego do tego portalu. Mieszkańcy podczas aktywności na świeżym powietrzu niejednokrotnie widzą więcej niż pracownicy jednostek organizacyjnych. Nawet z pozoru błaha usterka powinna być zgłoszona do urzędu, aby w przyszłości zapobiec być może większej awarii.

– Myślę, że to bardzo fajna usługa. Dla mnie to oszczędność czasu. Jednak dla ludzi starszych dalej lepszą opcją będzie telefon do służb, ponieważ nie umieją korzystać z Internetu. Fajnie, że usterkę można zgłosić o każdej porze – mówią mieszkańcy.

CZYTAJ: Pierwsza w powiecie. Tomaszów Lubelski ma wirtualną strzelnicę [ZDJĘCIA]

– Pomysł mi się spodobał – przyznaje Maciej Spozowski, przewodniczący Zarządu Osiedla Stare Miasto. – Ludzie często dzwonią do mnie jako do przewodniczącego, że nie działa latarnia czy powstała dziura w ulicy. Nie zawsze wszystko mogę zauważyć, nie zawsze też mogę odebrać telefon w danym momencie. A jak będzie można to zgłosić i reakcja będzie szybka (a nie będzie to po prostu taka akcja promocyjna), to myślę, że to jak najbardziej trafiony pomysł.

– Ta usługa jest nowością w obszarze miejskiego reagowania – zaznacza Marcin Nowak z Zarządu Dróg Grodzkich w Zamościu. – Od wielu lat jeździmy i obserwujemy, co dzieje się na ulicach. Mamy dużo takich zgłoszeń od straży miejskiej, od przewodniczących zarządów osiedli. Nie ma tak, że jest usterka, która stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, i nie jest przez nas na czas usuwana. 

Jak zgłosić usterkę?

– Usterkę zgłaszamy poprzez oficjalną stronę urzędu miasta – wskazuje Krzysztof Huk. – Należy wejść na stronę www.zamosc.pl/zglosusterke. Pojawi się formularz, w którym musimy uzupełnić informacje. Na dzisiaj mamy do wyboru 4 pozycje: przepełnione śmietniki, ubytki w jezdni, uszkodzenie latarni oraz uszkodzenie mienia, tj. ławek, koszy. Oczywiście jeśli mieszkaniec zauważy usterkę, która nie klasyfikuje się do tych 4 pozycji, również może nam to zgłosić.

– Taka informacja jest u nas odbierana w postaci maila. Od razu przekierowywana jest do odpowiedniego pracownika, który reaguje, jedzie, zabezpiecza i podejmuje czynności, żeby usunąć usterkę – informuje Marcin Nowak.

– System ten pomoże nam szybciej identyfikować, do kogo należy przekazać odpowiednie zgłoszenie. Przykładowo, jeśli wpłynie zgłoszenie, że nie działa jedna z latarni, wtedy po nazwie ulicy wiemy, że to latarnia albo miasta Zamość, albo PGE. Wtedy możemy szybko przekazać odpowiedniemu właścicielowi danego oświetlenia informację o zaistniałej sytuacji z prośbą, żeby jak najszybciej usunął taką awarię – dodaje Krzysztof Huk.

CZYTAJ: Bursztyn na granicy. Funkcjonariusze przechwycili prawie 40 kg kruszcu

Zgłoszenia usterek trafiają do pracowników miasta, usług komunalnych i Zarządu Dróg Grodzkich. Usterki zgłoszone dotychczas to niedziałający przycisk na przejściu dla pieszych, ubytki w jezdni i brak oświetlenia.

AP / opr. WM

Fot. pixabay.com

 

Exit mobile version