Internetowy oszust wyłudził 32 tys. zł

ecommerce g9f215af7c 1920 2023 02 20 161117

Blisko 32 tysiące złotych straciła mieszkanka gminy Narol. Padła ofiarą oszustwa internetowego.

– Do tomaszowskiej komendy policji zgłosiła się 21-latka, której siostra chciała pomóc sprzedać ubranka dziecięce na portalu ogłoszeniowym – mówi młodsza aspirant Małgorzata Pawłowska z Komendy Powiatowej Policji w Tomaszowie Lubelskim. – Osoba zainteresowana zakupem nawiązała kontakt z siostrą zgłaszającej za pośrednictwem aplikacji WhatsApp. Sugerowała, że za wystawione na sprzedaż ubranka dla dzieci już zapłaciła, a żeby potwierdzić złożone zamówienie i odebrać pieniądze wystarczy kliknąć w przesłany link. Siostra zgłaszającej po wejściu w link skontaktowała się z nią, ponieważ potrzebowała numer karty bankomatowej, w celu potwierdzenia transakcji. 21-latka, chcąc pomóc siostrze, podała swój numer karty, datę jej ważności oraz trzycyfrowy kod zabezpieczający kartę.

Następnie oszust wyłudził trzy kody autoryzacyjne celem wykonania „przelewów próbnych”.

CZYTAJ: Nielegalny imigrant i kierowca bez uprawnień. Policja kontrolowała taksówki na aplikację

To nie jedyny ostatnio przypadek oszustwa na tzw. fałszywy link. Szesnaście tysięcy złotych stracił 55-letni mężczyzna z powiatu biłgorajskiego, który na portalu ogłoszeniowym chciał sprzedać wózek dziecięcy.

FiKar / opr. PrzeG

Fot. pixabay.com

Exit mobile version