niedziela, 1 października 2023
°c
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Polskie Radio Lublin
  • WIADOMOŚCI
    • BIAŁA PODLASKA
    • CHEŁM
    • LUBARTÓW
    • LUBLIN
    • PUŁAWY
    • ZAMOŚĆ
    • KRAJ I ŚWIAT
  • W RADIU
    • KULTURA
    • MUZYKA
    • PUBLICYSTYKA
    • REPORTAŻ
    • SPORT
    • POGODA
  • KONCERTY
  • GALERIE
  • PODCASTY
  • TV
  • PATRONATY
    • KALENDARIUM
    • WNIOSEK O PATRONAT
  • AUDYCJE
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • LUDZIE RADIA
    • HISTORIA RADIA
    • STUDIO LUBLIN
    • STUDIO IM. BUDKI SUFLERA
    • REKLAMA
    • REGULAMINY i RODO
    • BIP
    • KONTAKT
SŁUCHAJ
Polskie Radio Lublin
  • WIADOMOŚCI
    • BIAŁA PODLASKA
    • CHEŁM
    • LUBARTÓW
    • LUBLIN
    • PUŁAWY
    • ZAMOŚĆ
    • KRAJ I ŚWIAT
  • W RADIU
    • KULTURA
    • MUZYKA
    • PUBLICYSTYKA
    • REPORTAŻ
    • SPORT
    • POGODA
  • KONCERTY
  • GALERIE
  • PODCASTY
  • TV
  • PATRONATY
    • KALENDARIUM
    • WNIOSEK O PATRONAT
  • AUDYCJE
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • LUDZIE RADIA
    • HISTORIA RADIA
    • STUDIO LUBLIN
    • STUDIO IM. BUDKI SUFLERA
    • REKLAMA
    • REGULAMINY i RODO
    • BIP
    • KONTAKT
Polskie Radio Lublin
Strona Główna Wiadomości Biała Podlaska

W Międzyrzecu Podlaskim powstanie wiadukt kolejowy. Ma pomóc rozładować korki w mieście

19 października 2022 / 18:45
A A
1600 1000 max 2022 05 06 094521 2022 09 04 080939 2022 10 19 184317
Udostępnij na FacebookUdostępnij na TwitterKod QR

Wiadukt drogowy nad linią kolejową powstanie w Międzyrzecu Podlaskim. Miasto podpisało umowę na realizację tego zadania. Będzie to największa w historii Międzyrzeca Podlaskiego inwestycja, która ma znacząco usprawnić ruch w mieście.

– Powodów, dla których inwestycja ta jest tak ważna, mamy kilka – mówi zastępca burmistrza Międzyrzeca Podlaskiego Paweł Łysańczuk. – Przede wszystkim pozwoli odkorkować miasto. Korki powstają z powodu nasilonego ruchu pociągów. Przez miasto przebiega linia kolejowa, która dzieli je na dwie połowy. Mieszkańcy się irytują. Dlatego staramy się coś z tym fantem zrobić. Wiadukt docelowo będzie przebiegał nad linią kolejową E 20, która łączy Terespol z Warszawą. Będzie on nad torami. Wiadukt powstanie w okolicy ul. Kościuszki i docelowo łącznice będą łączyć wiadukt zarówno z ulicą Siteńską, jak i z ulicą Tadeusza Kościuszki. Lokalizacja wiaduktu wynika z koncepcji budowy wschodniej obwodnicy naszego miasta. Jest to pierwszy etap budowy tej obwodnicy. Mamy nadzieję, że już niedługo zarząd województwa lubelskiego podejmie odpowiednie decyzje, które wpłyną na to, że ta nasza wschodnia obwodnica Międzyrzeca Podlaskiego będzie realizowana.

– Ten przejazd na Kościuszki jest problemem. Tam jest wiecznie zakorkowane. W momencie, kiedy opuszczają się szlabany ruch jest na tyle duży, że jest bardzo duże utrudnienie dla poruszających się tam. Widać jaka jest sytuacja. Korki. Co chwilę jest przejazd zamykany. Zdarza się, że czekam 5-10 minut. Zależy jaki pociąg jedzie – mówią mieszkańcy.

Niektórzy uważają jednak, że wiadukt powinien znajdować się w okolicach ulicy Partyzantów. Tam, gdzie znajduje się również przejazd  kolejowy.

– Tutaj jest straszne natężenie ruchu, przy Partyzantów. Tutaj wiadukt powinien być. Jak przyjedzie pociąg, to kolejka się robi aż od „Biedronki”. Każdy chyba dzisiaj wybiera krótszą drogę. Po co mi jechać przez Kościuszki aż do tamtego przejazdu. Wyjdzie mi 5 kilometrów dalej. Dobrze, że budują, że coś się robi. Jeśli będzie obwodnica to jest wszystko „cacy”. Ale dopóki nie ma obwodnicy to ten wiadukt jest nie bardzo potrzebny. Lepszy jakikolwiek niż żaden, ale nie wiem, czy wszyscy dołożyli wszelkich starań, żeby powstał tutaj. To byłoby zupełnie co innego niż tam daleko, na Kościuszki.

– Powodów lokalizacji tego wiaduktu w ulicy Siteńskiej i Kościuszki jest co najmniej dwa – tłumaczy Paweł Łysańczuk. – Pierwszym z nich jest to, że wiadukt ten był najlepiej przygotowany dokumentacyjnie. W ramach opracowania koncepcji wschodniej obwodnicy miasta był opracowany wstępny plan tego wiaduktu, a także była decyzja środowiskowa. Na etapie wnioskowania o środki zewnętrzne, byliśmy najbardziej gotowi do realizacji tego wiaduktu w ulicy Kościuszki. Drugim powodem, dla którego ten wiadukt budujemy w tym miejscu jest to, żeby dać wyraźny sygnał władzom województwa, że istnieje nagła i pilna potrzeba budowy wschodniej obwodnicy miasta. Ale nie zasypujemy gruszek w popiele, tylko sami podejmujemy działania by proces budowy tej obwodnicy w końcu ruszył, nabrał tempa i żeby ona została jak najszybciej zrealizowana. Międzyrzec Podlaski to nie jest duże miasto. To około 500 metrów różnicy w odległości. Jeżeli ktoś woli stać w korku i czekać, a nie przejechać bezpośrednio wiaduktem, to już tylko jego wybór.

Według planu budowa wiaduktu rozpocznie się w maju lub czerwcu 2023 roku. Zakończenie prac planowane jest natomiast pod koniec 2025 roku.

Inwestycja ma kosztować ponad 31 mln złotych. 19 mln złotych miasto pozyskało z „Polskiego Ładu”, 11 mln złotych dołożą Polskie Koleje Państwowe PLK, a ponad 1 mln złotych to środki z budżetu miasta.

MaT / opr. PrzeG

Fot. archiwum

Tagi: kolejmiędzyrzec podlaskiwiadukt
REKLAMA

Czytaj także

porozumienie dot. wdrozenia podwyzki wynagrodzenia w polregio s.a. 1 2023 09 26 153243
Lublin

Będą podwyżki w Polregio. Mimo to związkowcy zatrzymają pociągi?

26 września 2023
dsc 0949 2023 09 22 210409
Lubartów

Dworzec kolejowy w Lubartowie czeka przebudowa [ZDJĘCIA]

22 września 2023
railway tracks 3703349 1920 2023 09 18 182749
Biała Podlaska

Międzyrzec Podlaski: lokomotywa wjechała w wagony towarowe

18 września 2023
pesa 2023 09 17 203905
Kraj i Świat

Orlen testuje pierwszą w Polsce lokomotywę wodorową

17 września 2023
pm pamiatki 151122 001 2023 09 17 110123
Biała Podlaska

Upamiętnią bohatera spod Monte Cassino. Otrzyma swoją ulicę

17 września 2023
img20230916105406 2023 09 16 142145
Wiadomości

„Nic, tylko korzystać z kolei”. W regionie powstanie nowa linia [ZDJĘCIA]

16 września 2023
1576 1024 max 2022 05 08 084222 750x375 2023 09 16 085222
Lublin

Kolej Plus połączy kolejne miasta w regionie

16 września 2023
pm pociag 270222 001 2023 09 14 190253
Lublin

Nożownik w pociągu. Zaatakował matkę z dzieckiem

14 września 2023
Następna wiadomość
uml 7157 2022 10 19 185309

Unijne dofinansowanie dla przedsiębiorćów na odnawialne źródła energii

antena

    81 743 73 83
    informacje@radio-lublin.pl



ciekawostki

pregnant 6178270 1280 2023 09 30 173751

Badając sen, można przewidzieć przedwczesny poród

30 września 2023
computer 6981762 1280 2023 09 27 211622

Niebieskie światło może przyspieszać dojrzewanie

27 września 2023
good meat cultivated chicken pasta dish 2023 09 25 105435

Produkcja mięsa komórkowego coraz tańsza

25 września 2023
medicine 257349 1280 2023 09 23 205741

Leki mogą odmłodzić narządy do przeszczepów

23 września 2023

o tym się mówiło

Ekspert: powinniśmy zwracać baczną uwagę na Białoruś

27.09.2023 Lubelski atlas historyczny

Liderzy Trzeciej Drogi: stawiamy na zieloną energię i szacunek do pracy [ZDJĘCIA]

Wypadek busa, który przewoził dzieci. Wiele osób poszkodowanych [ZDJĘCIA]

26.09.2023 Szlachetne zdrowie

Filmowcy znowu w Lublinie. Utrudnienia w centrum miasta

REKLAMA

Polskie Radio Lublin S.A.
ul. Obrońców Pokoju 2
20-030 Lublin
tel. 801 501 022 / 81 53 64 200
fax 81 532 87 28
e-mail: poczta@radiolublin.pl

Praca Lublin
Partnerzy
Patronaty
Reklama
Kontakt
BIP

NASZE
CZĘSTOTLIWOŚCI:

102.2 MHz -Lublin
103.1 MHz -Ryki

103.2 MHz -Zamość
100.9 MHz -Chełm

93.1 MHz -Biała Podlaska

© 2023 Wszelkie prawa zastrzeżone. Radio Lublin S.A.

Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • WIADOMOŚCI
    • BIAŁA PODLASKA
    • CHEŁM
    • LUBARTÓW
    • LUBLIN
    • PUŁAWY
    • ZAMOŚĆ
    • KRAJ I ŚWIAT
  • W RADIU
    • KULTURA
    • MUZYKA
    • PUBLICYSTYKA
    • REPORTAŻ
    • SPORT
    • POGODA
  • KONCERTY
  • GALERIE
  • PODCASTY
  • TV
  • PATRONATY
    • KALENDARIUM
    • WNIOSEK O PARTONAT
  • AUDYCJE
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • LUDZIE RADIA
    • HISTORIA RADIA LUBLIN
    • STUDIO LUBLIN
    • STUDIO IM. BUDKI SUFLERA
    • REKLAMA
    • REGULAMINY i RODO
    • BIP
    • KONTAKT

© 2023 Wszelkie prawa zastrzeżone. Radio Lublin S.A.

Ta witryna wykorzystuje cookie. Kontynuując przeglądanie wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony Polityki prywatności.
Skip to content
Open toolbar Narzędzia ułatwień

Narzędzia ułatwień

  • Powiększ tekstPowiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • KontrastKontrast
  • NegatywNegatyw
  • Podkreśl linkiPodkreśl linki
  • Czcionka alternatywnaCzcionka alternatywna
  • Reset Reset