czwartek, 11 sierpnia 2022
°c
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Polskie Radio Lublin
  • WIADOMOŚCI
    • BIAŁA PODLASKA
    • CHEŁM
    • LUBARTÓW
    • LUBLIN
    • PUŁAWY
    • ZAMOŚĆ
  • W RADIU
    • KULTURA
    • MUZYKA
    • PUBLICYSTYKA
    • REPORTAŻ
    • SPORT
    • POGODA
  • KONCERTY
  • MULTIMEDIA
  • CO? GDZIE? KIEDY?
    • KALENDARIUM
    • ZGŁOŚ WYDARZENIE
  • OD A DO Z
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • LUDZIE RADIA
    • STUDIO LUBLIN
    • STUDIO IM. BUDKI SUFLERA
    • HISTORIA RADIA
    • PARTNERZY
    • REKLAMA
    • PATRONAT MEDIALNY
    • REGULAMINY i RODO
    • BIP
    • KONTAKT
SŁUCHAJ
Polskie Radio Lublin
  • WIADOMOŚCI
    • BIAŁA PODLASKA
    • CHEŁM
    • LUBARTÓW
    • LUBLIN
    • PUŁAWY
    • ZAMOŚĆ
  • W RADIU
    • KULTURA
    • MUZYKA
    • PUBLICYSTYKA
    • REPORTAŻ
    • SPORT
    • POGODA
  • KONCERTY
  • MULTIMEDIA
  • CO? GDZIE? KIEDY?
    • KALENDARIUM
    • ZGŁOŚ WYDARZENIE
  • OD A DO Z
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • LUDZIE RADIA
    • STUDIO LUBLIN
    • STUDIO IM. BUDKI SUFLERA
    • HISTORIA RADIA
    • PARTNERZY
    • REKLAMA
    • PATRONAT MEDIALNY
    • REGULAMINY i RODO
    • BIP
    • KONTAKT
Polskie Radio Lublin
Strona Główna Wiadomości Lublin

Ponad 2/3 Polaków jednorazowo wydaje od 50 do 150 zł na produkty grillowe

16 czerwca 2022 / 19:21
Udostępnij na FacebookUdostępnij na TwitterKod QR

Ponad dwie trzecie Polaków jednorazowo wydaje na produkty na grilla od 50 do150 zł – wynika z badania. Blisko 90 proc. respondentów robiących zakupy spożywcze na grilla szuka produktów w promocjach.

Z sondażu przeprowadzonego przez UCE Research i Grupę Blix wynika, że 36,6 proc. Polaków jednorazowo wydaje produkty spożywcze na grilla od 50 do 100 zł, kolejne 30,8 proc. ankietowanych wydaje na to od 100 do 150 zł. Kwotę od 150 do 200 zł zadeklarowało 14,5 proc., kolejne 7,8 proc. respondentów wydaje mniej niż do 50 zł. Łącznie 8,6 proc. respondentów zadeklarowało wydatki grillowe na poziomie powyżej 200 zł, a 1,7 proc. ankietowanych nie potrafiło określić sumy przeznaczanej na ten cel.

Czytaj także

Nie zapisujesz temperatury chorego dziecka? To błąd

Modelka z Lubelszczyzny zatańczy w „Tańcu z gwiazdami” [ZDJĘCIA]

Pogoda na sierpień – mogą zostać pobite maksymalne rekordy temperatury

CZYTAJ TEŻ: Grillowanie a zdrowie. O czym należy pamiętać?

Według Krzysztofa Łuczaka z Grupy Blix, grillowanie jest powszechne i nie wiąże się z wysokimi wydatkami. „Może być porównywalne z większym obiadem przygotowywanym w domu dla siebie i gości. Grillowanie to poza posiłkiem również sposób na atrakcyjne spędzenie czasu z rodziną i przyjaciółmi, dlatego jest takie popularne w Polsce, szczególnie podczas ciepłych weekendów i dni wolnych od pracy” – ocenił Łuczak.

 Z badania wynika, że najchętniej kupowanym przez Polaków produktem na grilla jest mięso, 83,6 proc. Polaków wskazało m.in. na karkówkę lub pierś z kurczaka. Niewiele mniej – 82,5 proc. wskazało na kiełbasę. Dla 73,6 proc. obowiązkowym dodatkiem do grilla jest także ketchup, a chleb dla 65,5 proc. respondentów. Na piwo wskazało 62,1 proc., a musztardę nieco ponad połowa – 54,5 proc. pytanych. Na produkty wegetariańskie i wegańskie wskazało 6,8 proc. Polaków.

Jak ocenia Marcin Lenkiewicz z Grupy Blix, Polacy zazwyczaj spożywają dużo mięsa, bo jest to kojarzone z dobrobytem. „Wprawdzie ostatnio sięgają po produkty wegetariańskie i wegańskie, jednak tego typu artykuły przeznaczone typowo na grilla, pojawiły się w sklepach relatywnie niedawno i dopiero stopniowo zwiększają swój udział na rynku” – zauważył. Dodał, że produkty wegetariańskie oraz ryby zdecydowanie rzadziej są kojarzone z grillem, zapewne jeszcze sporo czasu minie, zanim zyskają na popularności. Są też znacznie droższe i mniej dostępne niż kiełbasy czy karkówka.

CZYTAJ TEŻ: Gdzie grillować w Lublinie? [MIEJSCA, MANDATY]

Z badania wynika też, że w tym roku 89 proc. konsumentów zaopatrujących się w produkty na grilla szuka ich na promocjach. Tylko 3,4 proc. respondentów nie poszukuje obniżek, a dla 7,5 proc. pytanych ta kwestia nie ma dla nich żadnego znaczenia.

Według autorów badania w kontrolowaniu wydatków grillowych pomocna bywa lista zakupów. Ponad 70 proc. Polaków każdorazowo przed zakupem produktów na grilla przygotowuje taką listę, 28,8 proc. tego nie robi, a 1,1 proc. nie pamięta, czy to robi jakąkolwiek listę zakupów.

Jak wskazał Lenkiewicz, od początku roku w badaniach sondażowych o zakupach, da się zauważyć większą popularność korzystania z list zakupów – wzrost rdr. o 20 proc. „Polacy coraz lepiej kontrolują swoje wydatki, choć trochę do tego zostali zmuszeni przez obecną sytuację. Z listą zakupów na grilla, mogą też powstrzymywać się od nabywania zbędnych produktów, zwłaszcza jeśli dosyć często to robią” – ocenił ekspert.

Badanie zostało przeprowadzone w pierwszym tygodniu czerwca br. metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) przez UCE Research i Grupę BLIX na próbie 1269 dorosłych Polaków odpowiedzialnych w swoich domach za codzienne zakupy. 

PAP / RL opr. KS

Fot. pexels.com

Tagi: ciekawostkigrillgrillowanie
UdostępnijTweetSkanuj
REKLAMA
Poprzednia wiadomość

Michał Goliński opuszcza Górnika

Następna wiadomość

Motor z Argedem pojedzie bez Michelsena. Uraz kapitana lublinian

Następna wiadomość

Motor z Argedem pojedzie bez Michelsena. Uraz kapitana lublinian

antena

    81 743 73 83
    informacje@radio-lublin.pl



ciekawostki

Lublin

Nie zapisujesz temperatury chorego dziecka? To błąd

13:29
Lublin

Modelka z Lubelszczyzny zatańczy w „Tańcu z gwiazdami” [ZDJĘCIA]

11:31
Lublin

Pogoda na sierpień – mogą zostać pobite maksymalne rekordy temperatury

20:51
Lublin

Kawa przed zakupami sprzyja wydawaniu pieniędzy

7:24

o tym się mówiło

Lublin

Lublin: Jeszcze ponad 1000 miejsc wolnych w szkołach ponadpodstawowych

14:23
Wiadomości

Zamość: zatrzymano sprawców napadu na 16-latka

12:13
Lublin

W sierpniu do drzwi zapukają geodeci. Lublin zaktualizuje ewidencję gruntów i budynków

12:26
Lublin

Skutki nocnych ataków rosyjskich w Ukrainie: są zabici i ranni oraz zniszczenia

11:42
REKLAMA

© 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone. Radio Lublin S.A.

  • Praca Lublin
  • BIP
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • WIADOMOŚCI
    • BIAŁA PODLASKA
    • CHEŁM
    • LUBARTÓW
    • LUBLIN
    • PUŁAWY
    • ZAMOŚĆ
  • W RADIU
    • KULTURA
    • MUZYKA
    • PUBLICYSTYKA
    • REPORTAŻ
    • SPORT
    • POGODA
  • MULTIMEDIA
  • CO? GDZIE? KIEDY?
    • KALENDARIUM
    • ZGŁOSZENIE WYDARZENIA
  • OD A DO Z
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • LUDZIE RADIA
    • STUDIO LUBLIN
    • STUDIO IM. BUDKI SUFLERA
    • HISTORIA RADIA LUBLIN
    • PARTNERZY
    • REKLAMA
    • WNIOSEK O PARTONAT MEDIALNY
    • REGULAMINY i RODO
    • BIP
    • KONTAKT

© 2020 Wszelkie prawa zastrzeżone. Radio Lublin S.A.

Ta witryna wykorzystuje cookie. Kontynuując przeglądanie wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony Polityki prywatności.
Skip to content
Open toolbar

Narzędzia ułatwień

  • Powiększ tekst
  • Zmniejsz tekst
  • Kontrast
  • Negatyw
  • Podkreśl linki
  • Czcionka alternatywna
  • Reset