czwartek, 28 września 2023
°c
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Polskie Radio Lublin
  • WIADOMOŚCI
    • BIAŁA PODLASKA
    • CHEŁM
    • LUBARTÓW
    • LUBLIN
    • PUŁAWY
    • ZAMOŚĆ
    • KRAJ I ŚWIAT
  • W RADIU
    • KULTURA
    • MUZYKA
    • PUBLICYSTYKA
    • REPORTAŻ
    • SPORT
    • POGODA
  • KONCERTY
  • GALERIE
  • PODCASTY
  • TV
  • PATRONATY
    • KALENDARIUM
    • WNIOSEK O PATRONAT
  • AUDYCJE
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • LUDZIE RADIA
    • HISTORIA RADIA
    • STUDIO LUBLIN
    • STUDIO IM. BUDKI SUFLERA
    • REKLAMA
    • REGULAMINY i RODO
    • BIP
    • KONTAKT
SŁUCHAJ
Polskie Radio Lublin
  • WIADOMOŚCI
    • BIAŁA PODLASKA
    • CHEŁM
    • LUBARTÓW
    • LUBLIN
    • PUŁAWY
    • ZAMOŚĆ
    • KRAJ I ŚWIAT
  • W RADIU
    • KULTURA
    • MUZYKA
    • PUBLICYSTYKA
    • REPORTAŻ
    • SPORT
    • POGODA
  • KONCERTY
  • GALERIE
  • PODCASTY
  • TV
  • PATRONATY
    • KALENDARIUM
    • WNIOSEK O PATRONAT
  • AUDYCJE
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • LUDZIE RADIA
    • HISTORIA RADIA
    • STUDIO LUBLIN
    • STUDIO IM. BUDKI SUFLERA
    • REKLAMA
    • REGULAMINY i RODO
    • BIP
    • KONTAKT
Polskie Radio Lublin
Strona Główna Audycje Gość Radia Lublin

Kampania edukacyjna Cash Lajf Balans, czyli przekuj swoją pasję w biznes

17 listopada 2020 / 17:48
A A
workplace 1245776 1920 2020 11 17 214517
Udostępnij na FacebookUdostępnij na TwitterKod QR

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej chce zachęcić młodzież z województwa lubelskiego i innych regionów Polski wschodniej do przekuwania swoich pasji w biznes. O szczegółach finansowanej z funduszy europejskich kampanii edukacyjnej Cash Lajf Balans opowiada Magdalena Jasińska, zastępca dyrektora Departamentu Programów Ponadregionalnych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z którą rozmawiał Tomasz Nieśpiał.

Adresatami tej kampanii są osoby wybrane nieprzypadkowo. Województwa wschodniej Polski to są te regiony, które mają najniższy wskaźnik przedsiębiorczości wśród młodzieży. Z czego to może wynikać?

– Od wielu lat prowadzimy w Ministerstwie takie kampanie jak „Lekcja o funduszach europejskich”. Współpracujemy ze szkołami podstawowymi, ponadpodstawowymi z Polski Wschodniej i w naszych działaniach, dotyczących promocji przedsiębiorczości wśród młodzieży mieliśmy dużo dowodów na to, że młodzież w Polsce Wschodniej ma olbrzymi potencjał, świetne pomysły biznesowe. Potem jednak okazuje się, że brakuje odwagi do tego, żeby w realnym życiu, poza tą bezpieczną sytuacją szkolną, faktycznie w ten biznes wchodzić.

Barierą jest podjęcie pewnej decyzji…

– Ja myślę, że to jest strach przed nieznanym. Mamy przecież duże firmy w Polsce Wschodniej i dlatego staramy się, m.in. kampanią Cash Lajf Balans, pokazać im przykłady osób, które wcale nie są dużo starsze. Kierujemy naszą kampanię do młodzieży w wieku 15-19 lat, a nasi bohaterowie filmów to 30-latkowie. To są prawdziwi przedsiębiorcy, osoby, które bardzo często przekuły swoje pasje życiowe w zarabianie pieniędzy. Te historie jednak są tak naprawdę pretekstem, żeby pokazać młodzieży jakie pytania należy sobie zadać zanim się w ogóle podejmie działalność biznesową. Jakie ryzyka nazwać, w jaki sposób do tych ryzyk podejść, żeby nie wywróciły nam tego biznesu. Z drugiej strony nawet jeżeli coś się nie uda, to porażka też jest cennym doświadczeniem. Staraliśmy się zwalczyć właśnie taki strach przed nieznanym. Prezentujemy bardzo różne firmy, dlatego że teraz wszyscy myślą o startupach, aplikacjach, o IT, ale pokazujemy, że można mieć również z sukcesem działającą cukiernię. Można otworzyć kawiarnię, w której spotykają się osoby, które lubią grać w gry i dzięki temu rozkręcać biznes, zarabiać pieniądze i być może odsprzedać swoje udziały i za chwilę pójść w inny biznes. Te filmy nie są standardowymi filmami edukacyjnymi mimo, że przekazują wiedzę na temat różnych zagadnień. Pokazujemy jednak, że można mówić językiem młodzieży, mówić do nich w mediach społecznościowych, czyli tam, gdzie najczęściej są, żeby pomóc im jeszcze tę wiedzę wykorzystać w praktyce, bo temu służy nasza aplikacja Cash Lajf Balans. Można ją pobrać ze sklepów internetowych i zainstalować na smartfonie, no i zmierzyć się z wyzwaniami biznesowymi. Dosyć dużym walorem tej aplikacji jest to, że zwracamy w niej mocną uwagę na to, że nie pociągnie się biznesu, o ile nie będzie się zrelaksowanym, pełnym sił witalnych i motywacji człowiekiem. Stąd też w tej grze jest ścieżka życia, lajfu, gdzie trzeba różne zadania wykonywać, żeby odzyskiwać tą energię życiową. Ta kampania może być też przydatna nauczycielom…

No właśnie, bo dajecie narzędzia, żeby taką wiedzę posiąść. To są np. scenariusze lekcji.

– To prawda. Jest to 8 scenariuszy lekcji, które wpisują się w tematykę poruszoną w naszych filmach. Przygotowaliśmy dla nauczycieli prezentacje multimedialne. One nie są przeznaczone wyłącznie do lekcji przedmiotu przedsiębiorczość, ale można je również wykorzystać na zajęciach z języka polskiego, angielskiego, z informatyki. Zachęcamy więc nauczycieli do tego, żeby weszli na naszą stronę internetową, tam do sekcji Dla szkół, gdzie można zalogować się i pobrać materiały.

Jakie kampania stawia sobie cele? Czy chodzi o to, żeby za jakiś czas np. policzyć ile zostało zarejestrowanych firm, pomysłów, biznesów, czy chodzi przede wszystkim o wpływanie na świadomość i podejmowanie decyzji przez młodzież, oczywiście w dłuższej perspektywie?

– My tak naprawdę inwestujemy w naszą młodzież po to, żeby np. w naszych platformach startowych mieć stały dopływ pomysłów biznesowych, które potem skutkują założeniem firm, które z sukcesem się rozwijają, mają siedzibę w Polsce Wschodniej, płacą podatki, a z tych podatków mogą się rozwijać lokalne społeczności, ale też gospodarka makroregionu. Chyba nie boję się powiedzieć, że wychowujemy sobie przyszłych beneficjentów, którzy będą korzystali ze środków funduszy europejskich. Przygotowujemy kolejną edycję programu dla właśnie Polski Wschodniej. Natomiast w dłuższej perspektywie chcielibyśmy odkłamać obraz Polski Wschodniej jako miejsca, które nie służy rozwojowi. Bez młodych ludzi, bez ludzi aktywnych, ten rozwój będzie postępował dużo wolniej. Tak więc jednym z takich dalekosiężnych celów tej kampanii jest to, żeby ten potencjał drzemiący w młodzieży uwolnić, no i też uświadomić młodzieży, że mogą rozwijać się w miejscu, z którego pochodzą.

Więcej informacji na temat kampanii oraz materiały edukacyjne znajdują się na stronie cashlajfbalans.pl

ToNie / GRa

Fot. pixabay.com

Tagi: bizneskampaniaministerstwo funduszy i polityki regionalnejMŁODZIEŻpolska wschodnia
REKLAMA

Czytaj także

pm baza 260923 022 2023 09 26 203555
Lublin

Nowa „Baza” powstała w Lublinie [ZDJĘCIA]

26 września 2023
mochi 4234326 1280 2023 09 26 110451
Lublin

Lublin bogatszy o kolejną „Bazę”. Tym razem skorzysta młodzież z Kośminka

26 września 2023
planetobus kopula mobilnego planetarium centrum nauki kopernik w warszawie 2023 09 26 070825
Lublin

Planetarium zawita do powiatu włodawskiego: kosmiczne pokazy dla uczniów

26 września 2023
image00005 2023 09 22 163232
Puławy

„Bardzo udana inicjatywa”. Lubelskie innowacjami stoi [ZDJĘCIA]

22 września 2023
pm targi 270623 010 2023 06 27 154924 2023 09 22 134424
Biała Podlaska

Kariera i rozwój blisko domu. Targi pracy w Białej Podlaskiej

22 września 2023
businesswoman 2817567 1280 2023 09 22 103420
Lublin

Pomogli rozwinąć się wielu firmom. Podsumowanie wyjątkowego projektu

22 września 2023
startup 3267505 1280 2023 09 22 092808
Lublin

Pokażą efekty pracy ze start-upami. Gala w Puławach

22 września 2023
mlodziez 2023 09 20 125652
Puławy

„To poważny problem”. Warto angażować wykluczoną młodzież

20 września 2023
Następna wiadomość
nawlasne 2020 11 17 175028

Na własne uszy: Spotkanie z Jarosławem Gołofitem

antena

    81 743 73 83
    informacje@radio-lublin.pl



ciekawostki

computer 6981762 1280 2023 09 27 211622

Niebieskie światło może przyspieszać dojrzewanie

27 września 2023
good meat cultivated chicken pasta dish 2023 09 25 105435

Produkcja mięsa komórkowego coraz tańsza

25 września 2023
medicine 257349 1280 2023 09 23 205741

Leki mogą odmłodzić narządy do przeszczepów

23 września 2023
pexels laura stanley 2252311 2023 09 23 202621

Wilki i psy dobrze pamiętają, gdzie ludzie schowali jedzenie

23 września 2023

o tym się mówiło

14.09.2023 W drewniakach przez świat

Nowa „Baza” powstała w Lublinie [ZDJĘCIA]

Derby w III lidze. Podlasie podejmie Świdniczankę

Nagranie z zabiegu kardiologicznego w lubelskim szpitalu. Posłuży do szkolenia lekarzy z UE [ZDJĘCIA]

Plenerowa lekcja historii. Rozpoczyna się Pardes Festiwal

Lepsze warunki dla krwiodawców z Tomaszowa. CKiK już po remoncie

REKLAMA

Polskie Radio Lublin S.A.
ul. Obrońców Pokoju 2
20-030 Lublin
tel. 801 501 022 / 81 53 64 200
fax 81 532 87 28
e-mail: poczta@radiolublin.pl

Praca Lublin
Partnerzy
Patronaty
Reklama
Kontakt
BIP

NASZE
CZĘSTOTLIWOŚCI:

102.2 MHz -Lublin
103.1 MHz -Ryki

103.2 MHz -Zamość
100.9 MHz -Chełm

93.1 MHz -Biała Podlaska

© 2023 Wszelkie prawa zastrzeżone. Radio Lublin S.A.

Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • WIADOMOŚCI
    • BIAŁA PODLASKA
    • CHEŁM
    • LUBARTÓW
    • LUBLIN
    • PUŁAWY
    • ZAMOŚĆ
    • KRAJ I ŚWIAT
  • W RADIU
    • KULTURA
    • MUZYKA
    • PUBLICYSTYKA
    • REPORTAŻ
    • SPORT
    • POGODA
  • KONCERTY
  • GALERIE
  • PODCASTY
  • TV
  • PATRONATY
    • KALENDARIUM
    • WNIOSEK O PARTONAT
  • AUDYCJE
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • LUDZIE RADIA
    • HISTORIA RADIA LUBLIN
    • STUDIO LUBLIN
    • STUDIO IM. BUDKI SUFLERA
    • REKLAMA
    • REGULAMINY i RODO
    • BIP
    • KONTAKT

© 2023 Wszelkie prawa zastrzeżone. Radio Lublin S.A.

Ta witryna wykorzystuje cookie. Kontynuując przeglądanie wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony Polityki prywatności.
Skip to content
Open toolbar Narzędzia ułatwień

Narzędzia ułatwień

  • Powiększ tekstPowiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • KontrastKontrast
  • NegatywNegatyw
  • Podkreśl linkiPodkreśl linki
  • Czcionka alternatywnaCzcionka alternatywna
  • Reset Reset